Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2024
Στα έργα αυτά μεγάλο μέρος των εργασιών υλοποίησής των, είναι αφανείς, γεγονός που απαιτεί εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας, έλεγχο κάθε εργασίας κατά την ολοκλήρωσή της πριν καταστεί αφανής
Στην πόλη μας, ολοκληρώνονται σύντομα δυο έργα αναβάθμισης –εκσυγχρονισμού του δημοτικού φωτισμού. Σημαντικό για ανάλογα έργα είναι η τήρηση από τον Ανάδοχο των τεχνικών προδιαγραφών της Υπηρεσίας και για λόγους δημόσιας ασφάλειας, αλλά και αντοχής στο χρόνο. Στα έργα αυτά μεγάλο μέρος των εργασιών υλοποίησής των, είναι αφανείς, γεγονός που απαιτεί εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας, έλεγχο κάθε εργασίας κατά την ολοκλήρωσή της πριν καταστεί αφανής. Οι αφανείς εργασίες, οι οποίες υλοποιούνται διαδοχικά και περιγράφονται στο τιμολόγιο της Υπηρεσίας /my_files/229_timologioPages1-10-11.pdf , είναι έξη και συγκεκριμένα κατά σειρά υλοποίησης: Σκάμμα πλάτους 15-25 και βάθους 35-65 εκατοστών καθ’ όλο το μήκος του, με διαμόρφωση του πυθμένα του ώστε να διασφαλίζεται η σταθερή έδραση των ...
Περισσότερα >>Τη βασική ευθύνη για την επίτευξη των στόχων μιας πόλης την έχει πάντα η δημοτική παράταξη που άρχει...
Στα βασικά καθήκοντα μεταξύ άλλων μιας δημοτικής αρχής ,είναι να εξασφαλίζει: Ποιότητα ζωής για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης Τη δημόσια ασφάλεια και υγεία ,στο βαθμό που τις αναλογεί Διασφάλιση του φυτικού και ζωικού περιβάλλοντος Δράσεις και ενέργειες που υλοποιούν ένα στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό, προϊόν επιστημονικής μελέτης με τη συμμετοχή τόσο κατά τη μελέτη του όσο και στην υλοποίησή του φορέων και απλών ενδιαφερόμενων πολιτών ,δράσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και την ανάπτυξη της πόλης. Τη βασική ευθύνη για την επίτευξη των στόχων μιας πόλης την έχει πάντα η δημοτική παράταξη που άρχει, που θα πρέπει να διαθέτει για το σκοπό γνώση των καθηκόντων της, κοινωνική και περιβαλλοντολογική ευαισθησία καθώς και ικανότητα διοίκησης. ...
Περισσότερα >>«...η προώθηση οποιασδήποτε λύσης χωρίς την προαναφερόμενη συμμετοχική διαδικασία, είναι προσβαλλόμενη στα Εθνικά και Κοινοτικά αρμόδια όργανα, με πιθανότερο αποτέλεσμα να χαθεί η ευκαιρία ή να καθυστερήσουν να προχωρήσουν οι μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η πόλη»
Στις 23/11/2020 αιφνιδιαστικά, η δημοτική αρχή εισήγαγε στο δημοτικό συμβούλιο το θέμα της ανάπλασης της λεωφόρου Κ. Παλαιολόγου, προκρίνοντας λύση που όπως σωστά επισημαίνει σε σχετικό άρθρο https://www.spartorama.gr/articles/54621/ του ο κος Μητράκος «αλλοιώνει ριζικά τον ιστορικό-παραδοσιακό χαρακτήρα της κεντρικής λεωφόρου της πόλης», μιας και την αποκόβει από την παράδοσή της και τα χαρακτηριστικά της ιστορικής διαδρομής της μέσα στο χρόνο, μιας λύσης που της αφαιρεί εκείνα τα γνωρίσματά της που της δίνουν ιδιαιτερότητα και προστιθέμενη αξία. Είναι απορίας άξιο, το τι ανάγκασε τη δημοτική αρχή να αλλάξει τη θέση της που συμφωνήθηκε στις 21/1/2020 στα γραφεία στην Αθήνα ενός εκ των μελετητών, για τη διατήρηση των ιστορικών χαρακτηριστικών της οδού και συγκεκριμένα των παρτεριών με ...
Περισσότερα >>«Ζητούμενο για την πόλη η ελαχιστοποίηση κυκλοφορίας οχημάτων μέσω του κέντρου, η δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων και ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών, ποδηλατιστών...»
Στα πλαίσια προώθησης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, η Ε.Ε. προωθεί τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), για την κάλυψη των αναγκών κινητικότητας στις πόλεις και στην ευρύτερη περιοχή αυτών, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Η αστική κινητικότητα περιλαμβάνει τις πολιτικές εκείνες που συμβάλλουν στην αναβάθμιση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, στη βελτίωση του περιβάλλοντος και στην ποιότητα ζωής στις πόλεις στοχεύοντας σε: Πόλεις ελεύθερης ροής Πιο πράσινες πόλεις Έξυπνες, προσβάσιμες, ασφαλείς αστικές συγκοινωνίες Οργάνωση Εμπορευματικών μεταφορών Η προσέγγιση μιας σύγχρονης συλλογιστικής αστικής κινητικότητας οφείλει να περιλαμβάνει βασικούς άξονες όπως: Βελτιστοποίηση της χρήσης όλων των μέσων μεταφοράς (ιδιωτικών και μαζικών) Οργάνωση...
Περισσότερα >>Διαμόρφωση μιας σύγχρονης πόλης, δυναμικά αναπτυσσόμενης ευχάριστης, ασφαλούς για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της
Σε προηγούμενα άρθρα περιγράψαμε την άσχημη εικόνα που παρουσιάζει η πόλη, εικόνα εγκατάλειψης, την υστέρηση σε κάθε τομέα δραστηριότητος ενός δήμου, την αδυναμία παρακολούθησης των τεχνολογικών εξελίξεων, την αδιαφορία συμμετοχής σε Κοινοτικά Προγράμματα προς όφελος της πόλης, την αδυναμία αξιοποίησης του φυσικού περιβάλλοντος και της ιστορίας της περιοχής, την αδυναμία έστω να παρακολουθήσει τις καλές πρακτικές άλλων πόλεων που προοδεύουν ταχύτατα. Σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα όπως το « ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ http://www.spartorama.gr/articles/15585/ » και το νεότερο Πρόγραμμα «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση εθνικού συστήματος διαχείρισης στάθμευσης» που η προκήρυξή του λήγει στις 20 Μαίου, η πόλη είναι απούσα. Η συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα για υλοποίηση π...
Περισσότερα >>Στρεβλή ανάπτυξη, εγκατάλειψη, ερείπωση, έλλειψη σεβασμού στον πεζό και τον ποδηλάτη, έλλειψη ευαισθησίας στους δημόσιους χώρους
Η πόλη όντας μία από τις πρώτες στην Ελλάδα που σχεδιάστηκαν στις αρχές του 19ου αιώνα, βάσει του Ιπποδάμειου συστήματος, προικίσθηκε με όλες τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξή της, προϋποθέσεις που στηρίζονταν στην ανάδειξη μιας σύγχρονης πόλης που εμπνέεται από την αρχαία ως συνέχεια αυτής. Η αστικοποίηση του πληθυσμού από τα μέσα του 20ου αιώνα με την παράλληλη αύξηση του βιοτικού επιπέδου, δημιούργησε αυξημένες οικιστικές ανάγκες και ανάπτυξη της πόλης. Μια ανάπτυξη στρεβλή μιας και δεν έλαβε υπόψη της: Τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις Την ανάγκη μελετημένης χωροθέτησης των αναγκαίων νέων περιοχών, λόγω της επελθούσας αστικοποίησης Τις αλλαγές στο παραγωγικό μοντέλο που από τη μικρή ατομική ή οικογενειακή παραγωγή, μεταπήδησε σε βιοτεχνική, βιομηχανική, δημιουργώντας την αν...
Περισσότερα >>Διαβάστε για την e-trikala A.E., που ιδρύθηκε το 2008 από τον Δήμο Τρικκαίων
«ΣΠΑΡΤΗ 2030, σύγχρονη πόλη, δυναμικά αναπτυσσόμενη, ασφαλής, ευχάριστη και ελκυστική, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της» Ο αιώνας που ζούμε χαρακτηρίζεται από συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων των πόλεων. Βασικά κριτήρια επιβίωσης μιας πόλης είναι οι ευκαιρίες για απασχόληση και η ποιότητα ζωής που προσφέρει στους κατοίκους της. Πόλεις που σχεδιάζουν το μέλλον τους ικανοποιώντας τα παραπάνω κριτήρια,ενσωματώνοντας τις τεχνολογικές εξελίξεις και εκμεταλλευόμενες στο μέγιστο βαθμό όλα τα πλεονεκτήματα που διαθέτουν, παρουσιάζουν δυναμική ανάπτυξη και κατ’επέκταση αύξηση του πληθυσμού τους,παράγοντας που δείχνει το βαθμό υγείας μιας πόλης. Η πόλη της Σπάρτης βρίσκεται 10ετίες τώρα σε μία συνεχή ύφεση, που διακρίνεται από τη μεί...
Περισσότερα >>«Η Δημοκρατία... θέλει σκεπτόμενους πολίτες με απόψεις που διαμορφώνουν και επικοινωνούν μετά από κριτική σκέψη όλων των πληροφοριών που λαμβάνουν και όχι άκριτη αποδοχή οργανωμένων πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών φορέων και ομάδων»
Στις συνεδριάσεις της βουλής για τον πρόσφατο ψηφισθέντα νόμο που αφορά τις εξετάσεις οδηγών, διέκρινες την προσπάθεια των πολιτικών να «πετάξουν το μπαλάκι των ευθυνών» για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στον τομέα αυτό ,στους εκπαιδευτές και στους υπαλλήλους εξεταστές. Σε όλες τις ευνομούμενες και δημοκρατικά λειτουργούσες χώρες, κάθε παθογένεια θεωρείται ευθύνη της επιτελικής Κεντρικής Διοίκησης, που οφείλει να μελετήσει και να εισηγηθεί τις κατάλληλες ρυθμίσεις αντιμετώπισής της και της πολιτικής εξουσίας που οφείλει να τις νομοθετήσει και όχι των υποκείμενων στις ρυθμίσεις. Δυστυχώς στη χώρα μας η εκάστοτε πολιτική εξουσία είθισται να μεταφέρει τις ευθύνες σε πολιτικούς αντιπάλους και στα υποκείμενα των ρυθμίσεων, καλύπτοντας τις δικές της αδυναμίες, ατολμίες, ατομικά, σ...
Περισσότερα >>«Ο χωρισμός της εξέτασης για λόγους διαφάνειας σε δυο στάδια, απαιτεί χρόνο (τουλάχιστον 4 χρόνια), πιστώσεις της τάξης των 80 εκατομμυρίων ευρώ και δαπάνες συντήρησης που είναι δύσκολο να εξασφαλισθούν...»
Η Χώρα μας παρουσιάζει έναν από τους υψηλότερους δείκτες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., γεγονός που συνδέεται άμεσα με τις αδυναμίες που παρουσιάζει το όλο σύστημα εκπαίδευσης,εξέτασης των υποψήφιων οδηγών. Οι χρόνιες παθογένειες του συστήματος οφείλονται κυρίως στην αδυναμία της διοίκησης: Να ελέγξει την πληρότητα και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τις Σχολές Οδηγών. Να διασφαλίσει μια διαφανή και ποιοτική διαδικασία κατά τις εξετάσεις. Να άρει γραφειοκρατικά εμπόδια Οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση στο σύνολό τους των αδυναμιών ξεκίνησαν από τις αρχές του 2000 και εντατικοποιήθηκαν από το 2010 με βασική φιλοσοφία την ανάπτυξη θεσμικού και πληροφοριακού πλαισίου, με μέτρα άμεσης απόδοσης και μικρού κόστους, οι συνεχείς όμως κυβ...
Περισσότερα >>Είναι καιρός να αντιληφθούμε ότι ταχύτητα και ασφάλεια δεν μπορούν να συνυπάρξουν
Τα τροχαία ατυχήματα, αποτελούν μείζον εθνικό και κοινωνικό θέμα για τη Χώρα μας, όντας μία από τις πρώτες αιτίες θανάτου και η πρώτη στους νέους συνανθρώπους μας. Οι στατιστικοί δείκτες μας κατατάσσουν στις χώρες της ΕΕ με τα πιο χαμηλά επίπεδα οδικής ασφάλειας. Σε κάθε θάνατο που σημειώνεται στους δρόμους της ΕΕ, αντιστοιχούν κατ’ εκτίμηση 4 τραυματίες με μόνιμη αναπηρία, όπως εγκεφαλικές κακώσεις, βλάβη του νωτιαίου μυελού, 10 σοβαροί και 40 ελαφρείς τραυματισμοί. Για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων η ΕΕ απαιτεί από τα κράτη μέλη της, τη διαμόρφωση προγραμμάτων οδικής ασφάλειας που πρέπει να στοχεύουν στη βελτίωση όλων των παραγόντων που την επηρεάζουν, της ασφάλειας των οχημάτων και της υποδομής, καθώς και της συμπεριφοράς των χρηστών των οδών. Στο πλαίσιο αυτό στη Χώρα μα...
Περισσότερα >>«Θα πρέπει λοιπόν αντί ευκαιριακών πολιτικών στα πλαίσια του χρόνου μιας δημαρχιακής αρχής, να δημιουργηθεί μακρόπνοο πρόγραμμα, που θα σέβεται και τις τεκμηριωμένες απόψεις των ενδιαφερόμενων πολιτών και θα έχει ει δυνατό τη σύμφωνη γνώμη όλων των δυνάμεων που απαρτίζουν το δημαρχιακό συμβούλιο, με ανοικτές διαδικασίες»
Η Μ Ε Ρ Ι Δ Α Με θέμα: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πόλη της Σπάρτης Ομιλητής Γιάννης Λαζαρίδης τέως Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Σπάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2016 Συμπολίτισσες και Συμπολίτες, προσκεκλημένοι μας, Κατ`αρχάς θα ήθελα να ευχαριστήσω τους Φορείς για την πρόσκλησή μου ως ομιλητή σε μια τόσο σημαντική για την πόλη μας ημερίδα, με την ελπίδα ότι θα συμβάλω & εγώ μαζί με τους άλλους διακεκριμένους ομιλητές, σε χρήσιμα συμπεράσματα για το αύριο, όσον αφορά τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην πόλη μας. Παρότι έγινε αναφορά από τους προηγούμενους ομιλητές για τις πολιτικές κατευθύνσεις της ΕΕ στο θέμα αυτό που αφορά το σύνολο των Ευρωπαϊκών πόλεων, θα αναφερθώ και εγώ συνοπτικά, μεταφέροντάς ...
Περισσότερα >>