Vekrakos
Spartorama | «Αναβάθμιση - Εκσυγχρονισμός Δημοτικού φωτισμού Δ.Ε. Σπάρτης» - Ένα ακόμη έργο κακότεχνο και αντιαισθητικό στην πολύπαθη διαχρονικά πόλη μας

«Αναβάθμιση - Εκσυγχρονισμός Δημοτικού φωτισμού Δ.Ε. Σπάρτης» - Ένα ακόμη έργο κακότεχνο και αντιαισθητικό στην πολύπαθη διαχρονικά πόλη μας

Γιάννης Λαζαρίδης 23/07/2023 Εκτύπωση Άρθρα Δημοτικά Κοινωνία Οικονομία Πολιτική
«Αναβάθμιση - Εκσυγχρονισμός Δημοτικού φωτισμού Δ.Ε. Σπάρτης» - Ένα ακόμη έργο κακότεχνο και αντιαισθητικό στην πολύπαθη διαχρονικά πόλη μας
Στα έργα αυτά μεγάλο μέρος των εργασιών υλοποίησής των, είναι αφανείς, γεγονός που απαιτεί εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας, έλεγχο κάθε εργασίας κατά την ολοκλήρωσή της πριν καταστεί αφανής

Στην πόλη μας, ολοκληρώνονται σύντομα δυο έργα αναβάθμισης –εκσυγχρονισμού του δημοτικού φωτισμού.

Σημαντικό για ανάλογα έργα είναι η τήρηση από τον Ανάδοχο των τεχνικών προδιαγραφών της Υπηρεσίας και για λόγους δημόσιας ασφάλειας, αλλά και αντοχής στο χρόνο.

Στα έργα αυτά μεγάλο μέρος των εργασιών υλοποίησής των, είναι αφανείς, γεγονός που απαιτεί εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας, έλεγχο κάθε εργασίας κατά την ολοκλήρωσή της πριν καταστεί αφανής.

Οι αφανείς εργασίες, οι οποίες υλοποιούνται διαδοχικά και περιγράφονται στο τιμολόγιο της Υπηρεσίας, είναι έξη και συγκεκριμένα κατά σειρά υλοποίησης:

  1. Σκάμμα πλάτους 15-25 και βάθους 35-65 εκατοστών καθ’ όλο το μήκος του, με διαμόρφωση του πυθμένα του ώστε να διασφαλίζεται η σταθερή έδραση των σωλήνων διέλευσης των καλωδίων
  2. Τοποθέτηση γαλβανισμένου σιδηροσωλήνα 1&1/4 της ίντσας, για βάθος σκάμματος < 40 εκατοστά ή σωλήνα PVC για βάθος σκάμματος >40 εκατοστά και τοποθέτηση του γυμνού αγωγού γείωσης
  3. Αλλαγές κατεύθυνσης  του σωλήνα με κουρμπάρισμά του σε ειδικό μηχάνημα ή χρήση εξαρτήματος του ιδίου κατασκευαστή του σωλήνα
  4. Επίχωση με κάλυψη του σωλήνα όδευσης των καλωδίων και του γυμνού γείωσης, με άμμο
  5. Πάνω από την άμμο, σκυρόδεμα πάχους 10 εκατοστών
  6. Κάλυψη του εναπομείναντος κενού με ασφαλτόμιγμα 

Περιδιαβαίνοντας στη γειτονιά μου και παρατηρώντας τις σχετικές εργασίες που πρόσφατα ολοκληρώθηκαν, με λύπη μου διαπίστωσα ότι σχεδόν καμμία από τις προαναφερόμενες τεχνικές προδιαγραφές δεν τηρήθηκε και συγκεκριμένα κατ’ αντιστοιχία:

  • Σκάμμα  πλάτους 8-10  και βάθους <40 και σε μερικά σημεία <35 εκατοστών
  • Τοποθέτηση σωλήνα PVC αντί του προβλεπόμενου γαλβανισμένου σιδηροσωλήνα 1&1/4 της ίντσας, για βάθος σκάμματος < 40 εκατοστά
  • Επίχωση με κάλυψη του σωλήνα όδευσης των καλωδίων και του γυμνού γείωσης με υλικό του σκάμματος αντί άμμου
  • Αντί σκυροδέματος πάχους 10 εκατοστών πάνω από την άμμο, επίχωση με υλικό του σκάμματος, μέχρι και ένα εκατοστό από την επιφάνεια του δρόμου
  • Κάλυψη του εναπομείναντος κενού 1 έως 3 εκατοστών με ασφαλτόμιγμα

Τα αποτέλεσμα των παραπάνω κακοτεχνιών είναι ήδη ορατά σε πολλά σημεία, όπου το ασφαλτόμιγμα έχει αποσαθρωθεί.

Η μη κάλυψη του σκάμματος με σκυρόδεμα πάχους 10 εκατοστών, εγκυμονεί κινδύνους για το έργο αλλά και σε εργαζόμενους σε μελλοντικά έργα.

Ένας έλεγχος με λήψη καρότων σε τυχαία σημεία των έργων θα καταδείξει τη βασιμότητα των διαπιστώσεων που μερικές από αυτές παρουσιάζονται στις φωτογραφίες 1 έως 12.












 

Τέλος δε μπορεί να μην αναφερθεί και το αντιαισθητικό κομμάτι της παρέμβασης του δήμου καθόσον αφορά τη μορφή  και τις θέσεις τοποθέτησης  των ιστών φωτισμού, πολλοί από τους οποίους είναι σχεδόν σε επαφή με μπαλκόνια οικιών.

Είναι άξιο να αναφερθεί ότι ο φωτισμός σε δρόμους μικρού πλάτους οδοστρώματος και πεζοδρομίων, με δεδομένο ότι τοποθετούνται για δημόσια ασφάλεια και διευκόλυνση της πεζοπορίας, εξυπηρετείται καλύτερα από ιστούς μικρού ύψους < των 3,5 μέτρων και με το φωτιστικό στην κεφαλή του ιστού. 

Μια ματιά στους αντίστοιχους παλαιούς ιστούς της Κ. Παλαιολόγου, σε πρόσφατο έργο στο Γύθειο (όπου εκεί σέβονται την αρχιτεκτονική κληρονομιά τους σε κάθε έργο), αλλά και σε άλλες πόλεις, δείχνει πέραν της προχειρότητας και του ακατάλληλου ιστού που επιλέχθηκε την έλλειψη αισθητικής στα έργα που προγραμματίζει και υλοποιεί ο Δήμος μας (φωτο 13 έως 18), έργα που προσβάλλουν την αρχιτεκτονική κληρονομιά μας.









Γιάννης Λαζαρίδης


Οδός Εμπόρων