Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024
«...η προώθηση οποιασδήποτε λύσης χωρίς την προαναφερόμενη συμμετοχική διαδικασία, είναι προσβαλλόμενη στα Εθνικά και Κοινοτικά αρμόδια όργανα, με πιθανότερο αποτέλεσμα να χαθεί η ευκαιρία ή να καθυστερήσουν να προχωρήσουν οι μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η πόλη»
Στις 23/11/2020
αιφνιδιαστικά, η δημοτική αρχή εισήγαγε στο δημοτικό συμβούλιο το θέμα της
ανάπλασης της λεωφόρου Κ. Παλαιολόγου, προκρίνοντας λύση που όπως σωστά
επισημαίνει σε σχετικό άρθρο του ο κος Μητράκος «αλλοιώνει ριζικά τον
ιστορικό-παραδοσιακό χαρακτήρα της κεντρικής λεωφόρου της πόλης», μιας και την
αποκόβει από την παράδοσή της και τα χαρακτηριστικά της ιστορικής διαδρομής της
μέσα στο χρόνο, μιας λύσης που της αφαιρεί εκείνα τα γνωρίσματά της που της
δίνουν ιδιαιτερότητα και προστιθέμενη αξία. Είναι απορίας άξιο, το τι
ανάγκασε τη δημοτική αρχή να αλλάξει τη θέση της που συμφωνήθηκε στις 21/1/2020
στα γραφεία στην Αθήνα ενός εκ των μελετητών, για τη διατήρηση των ιστορικών
χαρακτηριστικών της οδού και συγκεκριμένα των παρτεριών με τους φοίνικες. Πόσο μάλλον είναι απορίας
άξιο η μη τήρηση της διαδικασίας Ανάπτυξης του Συστήματος Βιώσιμης Αστικής
Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), μιας διαδικασίας που είναι υποχρεωτική σε ανάλογες
μελέτες από την Εθνική νομοθεσία και το σχετικό Κανονισμό της ΕΕ, μιας και η
οδός περιλαμβάνεται στην περιοχή παρέμβασης της υπό εκπόνηση για την πόλη μας
μελέτης ΣΒΑΚ. Μια διαδικασία που
βασικός της πυρήνας για την ανάπτυξη του ΣΒΑΚ,
είναι η ουσιαστική ενεργός συμμετοχή εκτός των αρμόδιων Υπηρεσιών και
των Επαγγελματικών, Συγκοινωνιακών, Επιστημονικών Φορέων της πόλης, αλλά και
των ενδιαφερόμενων πολιτών, Φορείς που έχουν υπογράψει σχετικό δεσμευτικό Σύμφωνο
με το Δήμο, ενώ τα αναγκαία έργα που θα καταλήξει, χρηματοδοτούνται από το Πράσινο
Ταμείο της ΕΕ. Για τους παραπάνω λόγους, η προώθηση οποιασδήποτε λύσης χωρίς την προαναφερόμενη συμμετοχική διαδικασία, είναι προσβαλλόμενη στα Εθνικά και Κοινοτικά αρμόδια όργανα, με πιθανότερο
αποτέλεσμα να χαθεί η ευκαιρία ή να καθυστερήσουν να προχωρήσουν οι μεγάλες
αλλαγές που έχει ανάγκη η πόλη. Στις πρόσφατες
ανακοινώσεις της η δημοτική αρχή, αγνοώντας τη νόμιμη θεσμοθετημένη, αλλά και
δημοκρατικά επιβεβλημένη συμμετοχική διαδικασία πολιτών και Φορέων στην Ανάπτυξη των Μέτρων για τις μεγάλες αλλαγές
που έχει ανάγκη η πόλη, εμπαίζει με το να καλεί προσχηματικά εκ των υστέρων τους
ενδιαφερόμενους, να εκφράσουν «τυχόν
επισημάνσεις, παρατηρήσεις ή προτάσεις για περαιτέρω
βελτίωση της σχεδιαζόμενης παρέμβασης» επί ψηφισμένης, οριστικοποιημένης λύσης για
την Κ. Παλαιολόγου. Παράλληλα δημιουργεί
εύλογα ερωτηματικά η αναφορά σε αυτές για φύτευση φοινίκων και μάλιστα περισσότερων των υφιστάμενων που
θα κοπούν για να υλοποιηθεί η ψηφισμένη λύση, μιας και τα προβλεπόμενα για
φύτευση ένθεν και ένθεν στις άκρες των πεζοδρομίων πλατανιών ή άλλων
υψηλόκορμων δέντρων, με διακλαδώσεις μεγάλου πλάτους, δεν αφήνουν χώρο για
φύτευση ούτε ενός φοίνικα. Ανεξάρτητα από τη μη
τήρηση της διαδικασίας οι βασικές λύσεις
για την Κ. Παλαιολόγου είναι δυο, η διατήρηση των παρτεριών με τους φοίνικες
(με αντικατάσταση στο μακρινό μέλλον με χουρμαδιές, όπως κάνουν στην Πάτρα που σέβονται την
ιστορική φυσιογνωμία της περιοχής) ή η δημιουργία στη θέση των παρτεριών
οδοστρώματος, η οποία και ψηφίστηκε από τη δημοτική αρχή. Για την σωστή και
πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών παρακάτω δίνονται: Κλείνοντας αισθανόμενος
ότι εξαπατήθηκα από το Δήμαρχο κ. Πέτρο Δούκα και απογοητευμένος από τον τρόπο
λήψης των αποφάσεών του, σταματάει και η συνεργασία μας που ξεκίνησε στις αρχές
του Νοέμβρη του περασμένου έτους. Επειδή τίποτα δεν πρέπει
να μένει κρυφό και οι πολίτες δικαιούνται να έχουν πλήρη γνώση για τα θέματα
που επηρεάζουν την εξέλιξη της πόλης και
το μέλλον τους που είναι συνυφασμένο με αυτήν, περισσότερα για την όλη
διαδικασία όπως εξελίχθηκε, ψευδοδιλλήματα που παρουσιάστηκαν έντεχνα για τη
λήψη αποφάσεων κλπ, θα ανακοινωθούν στο προσεχές μέλλον. Γιάννης Λαζαρίδης Διοσκούρων προς Θερμοπυλών Ευαγγελιστρίας προς Λυκούργου Λυκούργου προς Κλεομβρότου Μενελάου προς Ευαγγελιστρίας
τέως προϊστάμενος της
Γενικής Διεύθυνσης
Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών