Vekrakos
Spartorama | Οι κινηματογράφοι της Σπάρτης: «Cinema Center: Ο Τελευταίος των Μοϊκανών», από τον Βαγγέλη Μητράκο

Οι κινηματογράφοι της Σπάρτης: «Cinema Center: Ο Τελευταίος των Μοϊκανών», από τον Βαγγέλη Μητράκο

Βαγγέλης Μητράκος 15/10/2021 Εκτύπωση Άρθρα Δημοτικά Κοινωνία Πολιτισμός
Οι κινηματογράφοι της Σπάρτης: «Cinema Center: Ο Τελευταίος των Μοϊκανών», από τον Βαγγέλη Μητράκο
Επί 15 ολόκληρα χρόνια το CINEMA CENTER και ο Αλέκος Οικονομάκος προσέφεραν (και συνεχίζουν να προσφέρουν) στο κοινό της Σπάρτης εξαιρετικές ταινίες..., κάνοντας, κάθε φορά, πραγματικότητα τη ρήση του Αντρέ Μπαζέν: «Ο κινηματογράφος είναι ένα ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο».
Οδός Εμπόρων


  




To ΣΙΝΕΜΑ έγραψε τη δική του ιστορία ΚΑΙ στη Σπάρτη. Ξεκινώντας από τη 10ετία του ’30, έφτασε στην κορύφωσή του μετά την Κατοχή και τον Εμφύλιο, όταν οι λαϊκοί άνθρωποι έχοντας πίσω τους την οδυνηρή εμπειρία των πολέμων και ζώντας στο παρόν μια ζωή γεμάτη φτώχεια, δυσκολίες και κοινωνικές διακρίσεις, βρήκαν στον κινηματογράφο διαφυγή για την παρηγοριά, τη συντροφικότητα, το όνειρο και την ελπίδα. Στο σινεμά ο καθένας βρίσκει πάντα ένα μικρό ή μεγάλο απόσπασμα από τη ζωή του, ένα απόσπασμα που κουβαλάει μαζί του όλη τη μαγεία του κόσμου.

Η μεγάλη άνοδος του κινηματογράφου στη Σπάρτη άρχισε κάπου στα 1955, έφτασε στη μεγάλη δόξα της 10ετίας του ’60 και γνώρισε τη ραγδαία πτώση από τη 10ετία του ’70 και μετά.

Ο δήμος Σπάρτης απώλεσε (δυστυχώς) δυο μεγάλες ευκαιρίες και δυνατότητες που του δόθηκαν να αποκτήσει πρώτα το ΣΙΝΕ - ΑΝΕΣΙΣ και μετά το θερινό ΣΙΝΕ - ΡΟΔΟΝ, λίγο πριν «απλωθεί η νύχτα» στο χώρο των σινεμά της Σπάρτης: Σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και για διάφορες αιτίες έκλεισαν το ένα μετά το άλλο τα σινεμά: ΕΣΠΕΡΟΣ, ΑΤΤΙΚΟΝ, ΦΛΟΡΑΛ χειμερινό, ΦΛΟΡΑΛ θερινό, ΡΕΞ θερινό, ΦΑΡΟΣ, ΑΝΕΣΙΣ και τελευταίο το θερινό ΡΟΔΟΝ.

Στο CINEMA CENTER έλαχε ο κλήρος να γράψει τον επίλογο (;) στην ιστορία των κινηματογράφων της Σπάρτης.Πίσω από την ιστορία του CINEMA CENTER υπάρχει η ιστορία του ΣΙΝΕ ΑΝΕΣΙΣ, την οποία, ήδη, έχουμε διηγηθεί:

Όταν το 2002 η οικογένεια Νίκωνος Παπαγιαννάκου, που ήταν ιδιοκτήτης του ΣΙΝΕ ΑΝΕΣΙΣ, της τελευταίας κινηματογραφικής αίθουσας της Σπάρτης (έτος ίδρυσης 1968) ανέλαβε ή ίδια τη διεύθυνση του σινεμά, ο κινηματογραφο-άνθρωπος Αλέκος Οικονομάκος από το Γύθειο, ο οποίος «δούλεψε» το σινεμά ΑΝΕΣΙΣ επί 22 χρόνια (1980-2002), με αυταπάρνηση, συνέπεια, αγάπη μεγάλη και αληθινή για το σινεμά κι ακόμα μεγαλύτερο μεράκι, κινήθηκε αμέσως για τη δημιουργία μιας νέας κινηματογραφικής αίθουσας στη Σπάρτη. Το γεγονός ότι σε καιρούς μεγάλης κινηματογραφικής (και γενικότερης) κρίσης ο Αλέκος Οικονομάκος επέμεινε ως επιχειρηματίας κινηματογραφικά δείχνει ότι είχε (κι έχει) μέσα του το «Αγαθόν Δαιμόνιον», εκείνο, που κουβαλούν μέσα τους ορισμένοι άνθρωποι για ένα σκοπό ζωής, τον οποίο δεν εγκαταλείπουν ούτε στα δύσκολα. Και δεν είναι μόνο το «αγαθόν Δαιμόνιον»: Για τους ανθρώπους αυτούς του σινεμά είναι «γλυκιά» αυτή η δουλειά όση δυσκολία και απογοητεύσεις κι αν έχει, γιατί όλα τα ξεχνούν, όταν βλέπουν τον κόσμο να χαίρεται και να ενθουσιάζεται με μια ταινία που διάλεξαν, όταν έχουν τη μοναδική αίσθηση και βεβαιότητα πως κάτι περισσότερο από μια επαγγελματική δραστηριότητα προσφέρουν στην κοινωνία. Άλλωστε, ο Αλέκος Οικονομάκος, εκτός από το σινεμά ΑΝΕΣΙΣ στη Σπάρτη, είχε δουλέψει (μαζί με τον αδελφό του τον Γιώργο) και το θερινό σινεμά ΚΡΑΝΑΗ, στο Γύθειο, από το 1981 μέχρι το 1985.

Πραγματικά, ο Αλέκος Οικονομάκος, με κατάλληλες κινήσεις, μέσα στη νέα εποχή του κινηματογράφου, η οποία χαρακτηριζόταν από τις μεγάλες αναβαθμίσεις των αιθουσών που είχαν απομείνει και από τα πολυ-σινεμά τα οποία άνοιγαν ισχυρά οικονομικές εταιρείες, κατάφερε να δημιουργήσει (με κόπο, θυσίες κι επιμονή) μια νέα, υπερσύγχρονη κινηματογραφική αίθουσα, το CINEMA CENTER, στο κέντρο της Σπάρτης, στον πεζόδρομο Κλεομβρότου, απέναντι από τον ΟΤΕ, στο 2ο όροφο σύγχρονης οικοδομής, ιδιοκτησίας ΣΑΪΝΟΠΟΥΛΟΥ. 


  




Το CINEMA CENTER υποδέχθηκε, θριαμβευτικά, τους πρώτους σινεφίλ της Σπάρτης στις 12 Ιανουαρίου 2006 με την ταινία: «Ο θρύλος του Ζορρό» ( The Legend of Zorro), αμερικάνικης παραγωγής 2005, σε σκηνοθεσία Martin Campbell, με τους: Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones, Rufus Sewell κ.ά.



  




Πραγματικά, όσοι βρεθήκαμε εκεί, στην πρώτη αυτή προβολή του CINEMA CENTER, κουβαλώντας μαζί μας κινηματογραφικές εικόνες κι εμπειρίες περασμένων 10ετιών, δοκιμάσαμε μιαν ανεπανάληπτη κι ευχάριστη έκπληξη:

Μια υπέροχη, σύγχρονη κινηματογραφική αίθουσα που αντανακλούσε την αίσθηση της πολυτέλειας, με κατάλληλη και μελετημένη κλίση ώστε κανείς θεατής να μην έχει πρόβλημα θέασης, όπου κι αν καθόταν, με 210 αναπαυτικά, βελούδινα, καθίσματα - πολυθρόνες, χωρισμένα σε δυο σειρές και στη μέση τον κλιμακωτό διάδρομο με τον ειδικό φωτισμό, για να τον βρίσκεις ΚΑΙ στο σκοτάδι. Πίσω, κλασικά, το «καμαράκι» προβολής και μπροστά η λευκή οθόνη με το άνετο πάλκο για θεατρικές και άλλες παραστάσεις και πίσω του παρασκήνια και καμαρίνια. Εξαιρετικός, μοντέρνος και διακριτικός φωτισμός, υπέροχη - σύγχρονη διακόσμηση και ποιοτικά υλικά κατασκευής κι εξοπλισμού. Παντού μια αίσθηση πολυτέλειας, μια διάθεση να προσφερθεί στους θεατές κάτι περισσότερο από μια απλή προβολή ταινίας, με εξασφάλιση της κατάλληλης υποδομής και τη δημιουργία ατμόσφαιρας, ώστε να καταστεί η θέαση μιας ταινίας πραγματική εμπειρία. Και δεν είναι αυτό μόνο: Ολόκληρη η κινηματογραφική τεχνολογία είναι ενσωματωμένη στις προβολές της αίθουσας του CINEMA CENTER: Υπερσύγχρονα συστήματα ήχου Dolby Digital Surround για τέλεια απόδοση ήχου και άψογη ακουστική ευκρίνεια, οθόνη μεγάλων διαστάσεων και υπερσύγχρονη μηχανή ψηφιακής προβολής, αφού - πλέον - οι ταινίες «γράφονται» σε σκληρό δίσκο και οι παλιές, γραφικές «μπομπίνες» με τα φιλμ αποτελούν παρελθόν.



  




Περνώντας βράδυ στον πεζόδρομο της Κλεομβρότου μαγνητίζεσαι, κυριολεκτικά, σαν την νυχτοπεταλούδα, από τα φώτα και τα χρώματα του CINEMA CENTER: Σε υποδέχονται οι πληροφοριακές πινακίδες για το έργο που προβάλλεται αλλά και για τα έργα «ΠΡΟΣΕΧΩΣ», αφού κάποια πράγματα μένουν κλασικά και αναντικατάστατα. Μπαίνεις στον άνετο και άπλετα φωτισμένο, στεγασμένο, εξωτερικό διάδρομο, στο βάθος δεξιά περνάς τη μεγάλη είσοδο και απέναντί σου αντικρίζεις το κλασικό «ταμείο» του σινεμά με τον Αλέκο πάντα εκεί, χαμογελαστό και φιλικό, να σε υποδέχεται, να κόβει εισιτήριο και να αλλάζει μαζί σου κουβέντες και πληροφορίες για την ταινία (κι όχι μόνο).



  




Για ν’ ανέβεις στη αίθουσα προβολής που βρίσκεται στον 2ο όροφο έχεις να επιλέξεις την μαρμάρινη, άνετη σκάλα με τα λαμπερά νίκελα στην κουπαστή ή το ευρύχωρο, σύγχρονο ασανσέρ. Όταν φτάσεις επάνω, περνάς την είσοδο και βρίσκεσαι στο προχώλ του σινεμά. Μπροστά σου βρίσκεται η είσοδος στην κινηματογραφική αίθουσα και στα αριστερά σου το σαλονάκι αναμονής κι ένας διάδρομος που οδηγεί στις πολυτελείς, σύγχρονες τουαλέτες και στο «μπαρ» του CINEMA CENTER, με τη Γιώτα πάντα χαμογελαστή κι έτοιμη να σε εξυπηρετήσει στις παραγγελίες σου, με τα μυρωδάτα φρεσκοψημένα ποπ-κορν και τα πατατάκια μέσα στη μηχανή αλλά και τις άλλες κλασικές λιχουδιές και τα αναψυκτικά του ελληνικού σινεμά. Ένα «ζεστό», όμορφο και πλήρως εξοπλισμένο μπαρ, του οποίου τα μεγάλα παράθυρα σου δίνουν τη δυνατότητα να απολαύσεις, από ψηλά, τη θέα του πεζόδρομου και του πάρκου του ΟΤΕ.



  




Επί 15 ολόκληρα χρόνια το CINEMA CENTER και ο Αλέκος Οικονομάκος προσέφεραν (και συνεχίζουν να προσφέρουν) στο κοινό της Σπάρτης εξαιρετικές ταινίες, πολλές από τις οποίες ήταν οσκαρικές κι α΄ προβολής, κάνοντας, κάθε φορά, πραγματικότητα τη ρήση του Αντρέ Μπαζέν: «Ο κινηματογράφος είναι ένα ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο». Συγχρόνως (κι αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό) το CINEMA CENTER έδωσε στα παιδιά της Σπάρτης την ευκαιρία και τη δυνατότητα να σηκωθούν από τον υπολογιστή και την τηλεόραση, ν’ αφήσουν στην άκρη το κινητό και την άγονη απραξία και να έρθουν στο CINEMA CENTER (είτε μόνα είτε μαζί με τους γονείς, τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους) για να δουν τις εξαιρετικές παιδικές ταινίες που φέρνει ο Αλέκος Οικονομάκος, καλλιεργώντας - έτσι - το νου, την ψυχή και τον συναισθηματικό τους κόσμο, πράγματα τόσο σημαντικά και αναγκαία για τη νέα γενιά στους «στεγνούς» χρόνους που ζούμε.

Χάρη στον Αλέκο Οικονομάκο και στο CINEMA CENTER, μπορούμε ακόμα στη Σπάρτη (μικροί και μεγάλοι ) να βρίσκουμε στο σινεμά (σαν ολότητα) αναρίθμητες ανεξερεύνητες γωνιές της ψυχής και του νου μας και να δημιουργούμε μέσα στο μαγικό σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας ό,τι θεωρούμε πως λείπει από την καθημερινότητά μας, αντί να περιμένουμε να έρθει (αν έρθει ποτέ).

Για ένα μικρό χρονικό διάστημα το CINEMA CENTER, στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, συμβάδισε λειτουργικά με το ΣΙΝΕ ΑΝΕΣΙΣ κι όταν αυτό έκλεισε και κατεδαφίστηκε, τελικά, στα 2008, έμεινε το CINEMA CENTER ο μοναδικός και τελευταίος κινηματογράφος της Σπάρτης, πραγματικά «ο τελευταίος των Μοϊκανών» στη μεγάλη και νοσταλγική ιστορία των κινηματογράφων της Σπάρτης, από το 1930 έως ΚΑΙ σήμερα. Μέσα σ’ αυτήν τη 15χρονη διαδρομή του CINEMA CENTER υπήρξαν μεγάλες, θριαμβευτικές και χαρούμενες, ελπιδοφόρες στιγμές, όταν κάποιες ταινίες «έσπασαν τα ταμεία» (π.χ.: «300», (2006) με 10 εβδομάδες προβολών, «Ευτυχία», (2019), με 8 εβδομάδες προβολών κ.α.). Υπήρξαν όμως υπήρξαν και βραδιές απογοήτευσης, όταν αξιόλογες ταινίες προβλήθηκαν μπροστά σε λίγους θεατές, την ώρα που οι καφετέριες και η πλατεία «βούλιαζαν» από κόσμο.

Γενικά, στη Σπάρτη, δεν υπάρχει (δυστυχώς) ένα σταθερό και μεγάλο κινηματογραφόφιλο κοινό, στο οποίο να μπορεί να στηριχτεί επαρκώς και με σιγουριά η λειτουργία μιας κινηματογραφικής αίθουσας, όπως συμβαίνει σε άλλες πόλεις. Συγχρόνως και η κουλτούρα της Σπάρτης φαίνεται πως δεν ιεραρχεί στη σωστή θέση τη λειτουργία του μοναδικού κινηματογράφου της πόλης, με ό,τι θετικό μπορεί αυτό να συνεπάγεται για τη ζωή της πόλης και την τοπική κοινωνία. Τέλος, οι πολιτιστικοί και θεσμικοί φορείς της πόλης, για λόγους ανεξήγητους, έχουν σταθεί μακριά από το σινεμά ως θεσμό και φορέα πολιτισμού, αν και έχουν σοβαρές δυνατότητες να συμβάλλουν ενισχυτικά στην προσπάθειά του να επιβιώσει σ’ ένα όχι και τόσο φιλικό περιβάλλον. Η θεώρηση από την τοπική κοινωνία και τους φορείς της ότι το σινεμά είναι απλώς μια επιχείρηση όπως όλες οι άλλες που ή πάει καλά κι επιβιώνει ή δεν πάει καλά και κλείνει είναι σε τελείως λάθος κατεύθυνση και πληγώνει καίρια την υπόθεση του τοπικού Πολιτισμού, του οποίου ο κινηματογράφος είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο αφού: «Ο πολιτισμός δεν είναι τα πάντα, όμως δίχως πολιτισμό δεν έχει τίποτε αξία».

Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, ήρθε στα τέλη του 2019 και η πανδημία του κορωνοϊού, έκλεισαν οι κινηματογραφικές αίθουσες τον Μάρτιο του 2020, άνοιξαν για λίγο τον Ιούλιο για τη θερινή περίοδο, ξανάκλεισαν μετά τον Νοέμβριο και ξανάνοιξαν με μύριες δυσκολίες και περιορισμούς. Πραγματικά, η πανδημία του κορωνοϊού έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της στον τομέα του πολιτισμού και των τεχνών (φυσικά και στον κινηματογράφο), σημάδια τα οποία θα χρειαστεί πολύς καιρός και μεγάλη προσπάθεια για να εξαλειφθούν.

Μέσα σ’ αυτήν τη βαθιά και παρατεταμένη κρίση ο Αλέκος Οικονομάκος, ο κινηματογραφάνθρωπος στον οποίο η Σπάρτη οφείλει πολλά για την προσφορά του στον Πολιτισμό και στην Κοινωνική Ζωή της πόλης, κάνει υπομονή και διατηρεί μέσα του άσβεστη την αγάπη γι’ αυτό που έκανε σκοπό της ζωής του εδώ και 40 περίπου χρόνια, δηλ.το σινεμά. Ακόμα και στο μακρύ διάστημα που το CINEMA CENTER ήταν κλειστό λόγω της πανδημίας, επισκεπτόταν καθημερινά τον κινηματογράφο του αλλάζοντας μαζί του κουβέντες μυστικές και περόμενε υπομονετικά τη βραδιά εκείνη που τα φώτα θα άναβαν και πάλι και θα «ζωντάνευε» η οθόνη, όπως κι έγινε, τελικά.



  




Μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο της προσπάθειας επανόδου στην κανονικότητα, η Σπάρτη, ίσως να αισθανθεί έγκαιρα ΤΙ σημαίνει γι’ αυτήν το CINEMA CENTER, το μοναδικό και τελευταίο σινεμά της πόλης και της Λακωνίας, ώστε να μη χρειαστεί να το διαπιστώσει πικρά εκ των υστέρων. 

«Σε μία κινηματογραφική αίθουσα βλέπετε ταινίες παρέα με σημαντικούς ανθρώπους της ζωής σας, αλλά και με την συντροφιά ξένων. Αυτή είναι η μαγεία που βιώνουμε, όταν βγαίνουμε από το σπίτι, για να παρακολουθήσουμε μια ταινία, ένα θεατρικό, μία συναυλία, μία κωμική performance.
Δεν ξέρουμε ποιοι είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι που κάθονται γύρω μας, αλλά όταν η κοινή εμπειρία μάς κάνει να γελάμε ή να κλαίμε, να επευφημούμε ή να συλλογιζόμαστε παρέα, όταν τα φώτα ανάβουν για να σηκωθούμε από τις θέσεις μας, οι άνθρωποι με τους οποίους προχωράμε μαζί προς την έξοδο για τον πραγματικό κόσμο δεν είναι πλέον εντελώς ξένοι».
Στίβεν Σπίλμπεργκ

 

 

Ενδεικτικός κατάλογος ταινιών και παραστάσεων που φιλοξενήθηκαν στον κινηματογράφο CINEMA CENTER (3ετία 2019-2021)

  • «Η ιστορία των παιχνιδιών» (TOY STORY 4): Αμερικάνικη ταινία Animation του 2019, σε σκηνοθεσία Josh Cooley με τις φωνές των: Tom Hanks, Tim Allen, Annie Potts … Η ταινία πήρε 1 Όσκαρ ως best animated feature film
  • «Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του» (Spider-Man: Far from Home): Αμερικάνικη ταινία περιπέτειας του 2019 σε σκηνοθεσία Jon Watts με τους: Tom Holland, Samuel L. Jackson, Jake Gyllenhaal …
  • «Κάποτε στο Χόλιγουντ» (Once Upon a Time... in Hollywood): Αμερικάνικη ταινία του 2019 σε σκηνοθεσία Quentin Tarantino με τους: Leonardo Di Caprio, Brad Pitt, Margot Robbie … Η ταινία κέρδισε 2 Όσκαρ.
  • «Ο βασιλιάς των λιονταριών» (The Lion King ): Αμερικάνικη ταινία Animation του 2019, σε σκηνοθεσία Jon Favreau με τις φωνές των: Donald Glover, Beyonce, Seth Rogen …Η ταινία κέρδισε 1 Όσκαρ ως Best Achievement in Visual Effects.
  • «Ο πύργος του Downton» (Downton Abbey ): Αγγλική δραματική ταινία εποχής, του 2019, σε σκηνοθεσία Michael Engler με τους: Stephen Campbell Moore, Michael Fox, Lesley Nicol …
  • «Γέτι: Ο χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων» (Abominable): Αμερικάνικη ταινία Animation του 2019, σε σκηνοθεσία Jill Culton, με τις φωνές των: Chloe Bennet, Albert Tsai, Tenzing Norgay Trainor … 4 wins & 23 nominations.
  • «Joker»: Αμερικάνικη ταινία θρίλερ του 2019, σε σκηνοθεσία Todd Phillips, με τους: Joaquin Phoenix, Robert De Niro, Zazie Beetz … Won 2 Oscars.
  • «Δόκτωρ Ύπνος» (Doctor Sleep): Αμερικάνικη ταινία τρόμου του 2019, σε σκηνοθεσία Mike Flanagan, με τους: Ewan McGregor, Rebecca Ferguson, Kyliegh Curran … 7 wins & 37 nominations
  • «Κόντρα σε Όλα» (Ford v Ferrari):Αμερικάνικη, βιογραφική ταινίας δράσης του 2019 σε σκηνοθεσία James Mangold με τους: Matt Damon, Christian Bale, Jon Bernthal … Won 2 Oscars. Another 22 wins & 87 nominations
  • «Ο Ιρλανδός» (The Irishman): Αμερικάνικη βιογραφική δραματική ταινία σε σκηνοθεσία Martin Scorsese με τους: Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci … Nominated for 10 Oscars. Another 74 wins & 332 nominations.
  • «Η Ναυμαχία του Μίντγουεϊ» (Midway): Αμερικάνικη πολεμική ταινία του 2019 σε σκηνοθεσία Roland Emmerich με τους: Ed Skrein, Patrick Wilson, Woody Harrelson …
  • «ΕΥΤΥΧΙΑ»: Ελληνική δραματική ταινία του 2019 για τη ζωή της στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου σε σκηνοθεσία Άγγελου Φραντζή και σενάριο Κατερίνας Μπέη με τους: Κάτια Γκουλιώνη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη … (η ταινία σημείωσε τεράστια επιτυχία και προβλήθηκε στο CINEMA CENTER επί 6 εβδομάδες)
  • «Για Πάντα»: Ελληνική αισθηματική ταινία του 2019 σε σκηνοθεσία Γιάννη Παπαδάκου με τους: Γιάννη Τσιμιτσέλη, Κατερίνα Γερονικολού, Όλγα Δαμάνη …
  • «1917»: Αγγλική πολεμική δραματική ταινία του 2019 σε σκηνοθεσία Sam Mendes με τους: Dean-Charles Chapman, George MacKay, Daniel Mays … Won 3 Oscars 
  • «Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΕΤΩΝΕΣ»: ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
  • «Μικρές Κυρίες» (Little Women): Αμερικάνικη δραματική ταινία του 2019 σε σκηνοθεσία Greta Gerwig, με τους: Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh …Won 1 Oscar
  • «Παράσιτα (Gisaengchung)»: Κορεάτικη ταινία (κωμωδία, δράμα, θρίλερ) του 2019 σε σκηνοθεσία Bong Joon Ho, με τους: Kang-ho Song, Lee Sun-kyun, Cho Yeo-jeong …Won 4 Oscars.
  • «Το Κάλεσμα της Άγριας Φύσης» (The Call of the Wild): Αμερικάνικη οικογενειακή ταινία του 2020 σε σκηνοθεσία Chris Sanders, με τους: Harrison Ford, Omar Sy, Cara Gee …4 wins & 2 nominations
  • «Sonic: Η Ταινία» (Sonic the Hedgehog): Αμερικανο-ιαπωνική live-action ταινία του 2020 σε σκηνοθεσία Jeff Fowler, με τους: Ben Schwartz, James Marsden, Jim Carrey … 3 wins & 9 nominations
  • «Ο Αόρατος Άνθρωπος» (The Invisible Man ): Αμερικάνικη ταινία τρόμου του 2020, σε σκηνοθεσία Leigh Whannell, με τους: Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Harriet Dyer … 30 wins & 64 nominations
  • « Φύγαμε» (Onward): Αμερικάνικη ταινία Animation του 2020, σε σκηνοθεσία Dan Scanlon, με τις φωνές των: Tom Holland, Chris Pratt, Julia Louis-Dreyfus … Won 1 Golden Globe. Another 55 wins & 99 nominations
  • «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς»: Ελληνική κωμωδία του 2020, σε σκηνοθεσία Γιάννη Οικονομίδη, με τους: Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιάννη Τσορτέκη, Βασίλη Σταμουλακάτο …
  • «Ένας Υπέροχος Γείτονας» (A Beautiful Day in the Neighborhood): Αμερικάνικο βιογραφικό δράμα του 2019 σε σκηνοθεσία Marielle Heller, με τους: Tom Hanks, Matthew Rhys, Chris Cooper … Nominated for 1 Oscar. Another 6 wins & 63 nominations.
  • «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και το Μαγικό Διαμάντι» (Kaptein Sabeltann og den magiske diamante): Νορβηγική οικογενειακή ταινία, Animation, του 2019, σε σκηνοθεσία Marit Moum Aune, με τις φωνές των: Kyrre Haugen Sydness, Siri Skjeggedal, Leonard Valestrand Eike … 1 win & 3 nominations
  • «Οι Μεταφραστές» (Les traducteurs): Γαλλική ταινία μυστηρίου του 2019 σε σκηνοθεσία Regis Roinsard, με τους: Lambert Wilson, Olga Kurylenko, Riccardo Scamarcio …
  • «Tenet»: Αμερικάνικη ταινία δράσης του 2020, σε σκηνοθεσία Christopher Nolan, με τους: John David Washington, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki … Nominated for 1 Golden Globe. Another 34 wins & 115 nominations
  • «Το Κόλπο του Αιώνα» (El robo del siglo): Αργεντίνικη ταινία δράσης του 2020 σε σκηνοθεσία Ariel Winograd, με τους: Guillermo Francella, Diego Peretti, Luis Luque … 1 win & 2 nominations
  • «Το Γεράκι του Φιστικοβούτυρου» (The Peanut Butter Falcon): Αμερικάνικη κωμωδία περιπέτειας του 2019, σε σκηνοθεσία Tyler Nilson και Michael Schwartz, με τους: Zack Gottsagen, Ann Owens, Dakota Johnson … 20 wins & 16 nominations.
  • «Έλα να Παίξουμε» (Come Play): Αμερικάνικη ταινία τρόμου του 2020 σε σκηνοθεσία Jacob Chase, με τους: Azhy Robertson, Gillian Jacobs, John Gallagher Jr. …
  • «Σαν τον Σκύλο με τη Γάτα 3» (Cats & Dogs 3): Αμερικάνικη ταινία Animation του 2020, σε σκηνοθεσία Sean McNamara, με τις φωνές των: Melissa Rauch, Max Greenfield, George Lopez …
  • «Ο άνθρωπος του Θεού»: Ελληνική δραματική ταινία του 2021, για τη ζωή και το έργο του Α. Νεκταρίου, σε σκηνοθεσία Γέλενα Πόποβιτς με τους: Άρη Σερβετάλη, Αλεξάντερ Πετρόφ, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Τόνια Σωτηροπούλου, Μίκι Ρουρκ κ.ά.
  • «Ο πατέρας» (The father): Δραματική, κοινωνική ταινία του 2020, σε σκηνοθεσία Florian Zeller με τους ηθοποιούς: Anthony Hopkins, Olivia Colman, Mark Gatiss … Η ταινία βραβεύθηκε με 2 Όσκαρ.
  • «No Time to Die (James Bond): Η 25η στη σειρά ταινία με τον James Bond (α΄προβολή Σεπτ. 2021) σε σκηνοθεσία Cary Joji Fukunaga, με τους: Daniel Craig, Ana de Armas, Rami Said Malek


Βαγγέλης Μητράκος


Οδός Εμπόρων