Vekrakos
Spartorama | «Επικοινωνιακή Κατάρρευση: Δήμαρχος Σπάρτης και Αντιδήμαρχοι ανάμεσα σε Προχειρότητα και Ανευθυνότητα» από το Γ. Κεραμιδά

«Επικοινωνιακή Κατάρρευση: Δήμαρχος Σπάρτης και Αντιδήμαρχοι ανάμεσα σε Προχειρότητα και Ανευθυνότητα» από το Γ. Κεραμιδά

Spartorama 31/05/2025 Εκτύπωση Άρθρα Δημοτικά Κοινωνία Παιδεία Πολιτική
«Επικοινωνιακή Κατάρρευση: Δήμαρχος Σπάρτης και Αντιδήμαρχοι ανάμεσα σε Προχειρότητα και Ανευθυνότητα» από το Γ. Κεραμιδά
Η Ηγεσία δεν είναι θέση... Είναι μια ολόκληρη διαδικασία!

Σε μια δημοκρατική κοινωνία, οι δημόσιοι λειτουργοί έχουν την υποχρέωση να υπηρετούν το κοινό καλό με σεβασμό και υπευθυνότητα. Οι δηλώσεις και η συμπεριφορά τους όχι μόνο αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά τους, αλλά επηρεάζουν και την εικόνα της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και την εμπιστοσύνη των πολιτών σε αυτήν.

Όταν δημόσιοι λειτουργοί εκφράζονται με προχειρότητα, με αλαζονική στάση ή ακόμα και με προσβλητικό τρόπο που διασύρει και προσβάλλει πολίτες, τέτοιες δηλώσεις δεν περνούν απαρατήρητες. Αντιθέτως, αξιολογούνται από τους πολίτες και επηρεάζουν άμεσα την εικόνα της ηγεσίας και της διοίκησης του δήμου. Είναι λογικό και αναμενόμενο να υπάρξει κριτική και αντίδραση, καθώς η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία στη δημόσια διοίκηση βασίζονται στην υπευθυνότητα και την αξιοπρέπεια.

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο δήμαρχος και ορισμένοι αντιδήμαρχοι προκαλούν με τις δηλώσεις τους, τόσο γραπτές όσο και προφορικές. Δυστυχώς, τα παραδείγματα είναι πολλά και καταγεγραμμένα τόσο εντός του δημοτικού συμβουλίου όσο και στα ΜΜΕ και τα social media. Οι δηλώσεις που χαρακτηρίζονται από υπερηφάνεια, προχειρότητα ή έλλειψη σεβασμού προς τους πολίτες δημιουργούν αρνητικό κλίμα, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε αντιδράσεις και κοινωνική πόλωση.

Είναι κρίσιμο οι δημόσιοι λειτουργοί να διατηρούν την ψυχραιμία και τον σεβασμό, ακόμα και σε περιπτώσεις διαφωνίας ή έντασης. Μόνο με αυτή τη στάση μπορούν να διαφυλάξουν το κύρος τους και να προάγουν έναν εποικοδομητικό διάλογο.

Επιπλέον, ο δήμαρχος, ως επικεφαλής της δημοτικής αρχής, φέρει την ευθύνη για τη συμπεριφορά όλων των μελών της ομάδας του. Οφείλει να διασφαλίζει ότι οι δημόσιοι λειτουργοί εκπέμπουν ένα θετικό και υπεύθυνο μήνυμα και να παρεμβαίνει όπου χρειάζεται, ώστε να προστατεύεται η αξιοπρέπεια των πολιτών και η εικόνα του δήμου. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, ο δήμαρχος λειτουργεί ως απλός παρατηρητής και δείχνει πλήρη αδυναμία να ηγηθεί αποτελεσματικά της ομάδας του και να διασφαλίσει μια υγιή επικοινωνία με τους πολίτες και τους δημόσιους λειτουργούς.

Η επικοινωνία δεν είναι απλώς ένας μηχανισμός που καλύπτει τα προβλήματα. Είναι η γέφυρα ανάμεσα στη διοίκηση και τους πολίτες. Όταν καταρρέει, οδηγεί την κοινότητα σε αδιέξοδο. Ο δήμαρχος Σπάρτης και οι αντιδήμαρχοι οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να επαναφέρουν την αξιοπιστία και το κύρος τους, προτάσσοντας την ειλικρίνεια, την υπευθυνότητα και τον σεβασμό προς τους δημότες.

Η αυτοσυγκράτηση, ο σεβασμός και η υπευθυνότητα πρέπει να αποτελούν τα θεμέλια κάθε δημόσιας επικοινωνίας. Μόνο έτσι μπορούμε να χτίσουμε έναν δήμο πιο δίκαιο και ανθρώπινο. Αν όχι, κινδυνεύουμε να βυθίσουμε ακόμα περισσότερο έναν ιστορικό δήμο.

Μην παρασύρεστε και μην ξεχνάτε: Η Ηγεσία δεν είναι θέση.. Είναι μια ολόκληρη διαδικασία!  

Με καλή διάθεση και εκτίμηση προς όλους

 

Γιώργος Κεραμιδάς
Σύμβουλος Επικοινωνίας & Ανάπτυξης


Οδός Εμπόρων