Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025
Οκτώ Δράσεις σε σχολεία στη Σπάρτη, Σκάλα Ξηροκάμπι, Κροκεές και Γεράκι
ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΑΛΑΣ 15/01 Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας λειτουργεί
θετικά τόσο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών όσο και στην
εκπαιδευτική διαδικασία και στη σχολική επιτυχία. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη
συνεργατικών σχέσεων σχολείου-οικογένειας είναι η γονεϊκή εμπλοκή, που
αναφέρεται σε συμπεριφορές και πρακτικές των γονέων τόσο στο σπίτι όσο και στο
σχολείο, με στόχο την ενίσχυση της διαδικασίας της μάθησης. Το Κέντρο Πρόληψης Ν. Λακωνίας «Δίαυλος» σε
συνεργασία με την Δ/ντρια του Γυμνασίου Σκάλας κ. Μαριάντα Κορμπάκη,
πραγματοποίησε την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου,
ομιλία στη θεματική της Συνεργασίας Σχολείου Οικογένειες με ομιλήτρια
την κ. Ασπασία Γκουντούνα – Κοινωνική Λειτουργό, Στέλεχος του Κέντρου. ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΠΑΡΤΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΓΧΟΣ». Το Κέντρο Πρόληψης ΔΙΑΥΛΟΣ πραγματοποίησε, σε
συνεργασία με τη Διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Σπάρτης επιμορφωτική Ομιλία στους
εκπαιδευτικούς του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου με θέμα «Κατανοώντας και
αντιμετωπίζοντας το άγχος». Η
Ομιλία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2025 και ώρα
19:00 με εισηγήτρια την κ Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγο MSc, Επιστημονικό
Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης ΔΙΑΥΛΟΣ. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την
Υποδιευθύντρια και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου για τη συνεργασία. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΓΕΡΑΚΙΟΥ (17/01) Η αναγνώριση συναισθημάτων αποτελεί τον βασικό
πυλώνα της συναισθηματικής αγωγής. Αν τα παιδιά δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα
συναισθήματα τους δεν μπορούν να ακούσουν, να ακολουθήσουν οδηγίες ή γενικότερα
να συμμορφώνονται με τους κανόνες της τάξης καθώς η συναισθηματική νοημοσύνη
τους παραμένει χαμηλή. Το Κέντρο Πρόληψης Ν. Λακωνίας «Δίαυλος» σε
συνεργασία με τις Νηπιαγωγούς του Νηπιαγωγείου Γερακίου, υλοποίησε την
Παρασκευή 17 Ιανουαρίου, μια δίωρη παρέμβαση στα νήπια στη θεματική:
«Αναγνώριση και Διαχείριση Συναισθημάτων» με εκπαιδεύτρια την κ. Ασπασία
Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργό και Επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ 6Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ, ΚΛΑΣΙΚΟ
ΤΜΗΜΑ, ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Το σχολείο, ως κύριος φορέας διαπαιδαγώγησης
του ατόμου, οφείλει, μέσα από τη συλλογικότητα και την αποδοχή, να διδάξει στα παιδιά τη
διαφορετικότητα σε ένα ευρύ φάσμα και να τα αποτρέψει από την υιοθέτηση
συμπεριφορών διακρίσεων, εκφοβισμού και κοινωνικού αποκλεισμού. Είναι σημαντικό
οι μαθητές, από μικρή ηλικία, να ενθαρρυνθούν να δουν τη διαφορετικότητα ως
πλούτο που μας επιτρέπει να αποκτούμε καινούριες γνώσεις και δεξιότητες, να
εξελισσόμαστε, να γινόμαστε ευέλικτοι και δημιουργικοί. Στα πλαίσια αυτά, το
Κέντρο Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ» σε συνεργασία με το 6ο Νηπιαγωγείο Σπάρτης,
πραγματοποίησε μία βραχεία παρέμβαση στα παιδιά του κλασσικού τμήματος, με θέμα
την Αποδοχή της Διαφορετικότητας. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 21 Ιανουαρίου,
με συντονίστρια την κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγο MSc, Επιστημονικό Στέλεχος
του Κέντρου Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ». ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ΤΟΥ 1ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ (23/12) Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και την
αντιμετώπιση του εκφοβισμού στην τάξη είναι κρίσιμος. Ο σχολικός εκφοβισμός
μπορεί να έχει βαθύ αντίκτυπο στην ψυχική υγεία, τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και
τη γενική ευημερία ενός μαθητή. Είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα ασφαλές και
υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης για όλους τους μαθητές. Και να υπάρχουν
στρατηγικές, για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού όταν εμφανίζεται. Το Κέντρο Πρόληψης Ν. Λακωνίας «Δίαυλος» σε
συνεργασία με τον Σύλλογο διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Σπάρτης υλοποίησε την
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου μια διαδικτυακή ομιλία με θέμα: «Πρόληψη και Αντιμετώπιση
του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού» με ομιλήτρια την κ. Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική
Λειτουργό, στέλεχος του Κέντρου. ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΞΗΡΟΚΑΜΠΙΟΥ
& ΚΡΟΚΕΩΝ Η ενδοοικογενειακή βία αποτελεί μια από τις
πιο διαδεδομένες μορφές έμφυλης βίας, παγκοσμίως. Περιλαμβάνει ένα
επαναλαμβανόμενο μοτίβο παραβιαστικών συμπεριφορών που ασκεί ο δράστης, με
στόχο να διατηρήσει την εξουσία και τον (κοινωνικό) έλεγχο πάνω στο θύμα του,
είτε είναι γυναίκα ή παιδί. Το Κέντρο Πρόληψης Ν. Λακωνίας
"Δίαυλος" σε συνεργασία με τους Δ/ντες των Γυμνασίων Ξηροκαμπίου και
Κροκεών, πραγματοποίησε την Τετάρτη 29/01, μια διαδικτυακή ομιλία στους
εκπαιδευτικούς στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης στη θεματική της
Ενδοοικογενειακής Βίας με εισηγήτρια την Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική
Λειτουργό και Επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου. ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ
ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΑΛΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ». Αναγνωρίζοντας την ανάγκη των εκπαιδευτικών να
ενισχυθούν με γνώσεις, δεξιότητες και τεχνικές προκειμένου να ανταποκριθούν στο
πολυδιάστατο λειτούργημά τους και να μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά
τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά, το Κέντρο
Πρόληψης ΔΙΑΥΛΟΣ διοργάνωσε σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του Γυμνασίου
Σκάλας, ένα Βιωματικό Σεμινάριο με θέμα «Ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού
στη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα». Το Σεμινάριο, που είχε διάρκεια
15 διδακτικών ωρών, πραγματοποιήθηκε με μικτό τρόπο και ολοκληρώθηκε σε δύο
διαδικτυακές συναντήσεις στις 13 και 20 Ιανουαρίου και μία δια ζώσης συνάντηση
που έλαβε χώρα στις 28 Ιανουαρίου στο χώρο του Γυμνασίου Σκάλας, με
συντονίστριες την κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγο MSc, Επιστημονικό
Στέλεχος και την κ. Κατερίνα Καργάκου,
Κοινωνική Λειτουργό MSc, PhD, Επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης. ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΛ
ΚΡΟΚΕΩΝ Η βιωματική εκπαίδευση αποτελεί πάντοτε ένα
ισχυρό εργαλείο στην πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και των εξαρτήσεων, καθώς
επιτρέπει στους μαθητές να κατανοήσουν τις καταστάσεις με έναν πιο άμεσο και
προσωπικό τρόπο. Αντί να παρακολουθούν θεωρητικές διαλέξεις, έχουν την ευκαιρία
να συμμετάσχουν σε ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες που τους φέρνουν σε
επαφή με πραγματικές καταστάσεις, αναπτύσσοντας έτσι μεγαλύτερη συναισθηματική
σύνδεση με το θέμα. Η βιωματική εκπαίδευση των μαθητών συμβάλλει στην απόκτηση
δεξιοτήτων καθοριστικών στην αναγνώριση και πρόληψη του εκφοβισμού. Μαθαίνουν
να αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις με ενσυναίσθηση για τους άλλους και να
κατανοούν τις συνέπειες των πράξεων τους. Επιπρόσθετα, όσον αφορά στις
εξαρτήσεις, στόχος μας ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τους κινδύνους των
εξαρτησιογόνων ουσιών και τις αρνητικές επιπτώσεις τους στην υγεία και τη ζωή
τους, καθώς και να ενισχυθεί η ικανότητά τους να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις
αντιστεκόμενοι σε πιέσεις από το περιβάλλον τους. Σε συνέχεια της μακρόχρονης
συνεργασίας μας με το ΓΕΛ Κροκεών, πραγματοποιήθηκαν στις 20 και 22 Ιανουαρίου
2025 δύο δίωρες παρεμβάσεις στην Α και Β Λυκείου με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό
και αντίστοιχες στις 22 και 29 Ιανουαρίου στην Γ Λυκείου σχετικά με την πρόληψη
των εξαρτήσεων. Υπεύθυνα στελέχη των παραπάνω δράσεων ήταν το επιστημονικό
στέλεχος του Κ.Π. κα Γκουντούνα Ασπασία – Κοινωνική Λειτουργός και η
επιστημονικά υπεύθυνη κα Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD. Ευχαριστούμε πολύ την δ/ντρια κα
Κοπίτα και τον σύλλογο διδασκόντων για την εμπιστοσύνη και άψογη συνεργασία
τους.