Vekrakos
Spartorama | «Χθες (Πέμπτη 26/10/2023) ήταν μια μαύρη μέρα για τη Σπάρτη και το Δημοτικό Συμβούλιο!» από ανάρτηση του Πέτρου Δούκα

«Χθες (Πέμπτη 26/10/2023) ήταν μια μαύρη μέρα για τη Σπάρτη και το Δημοτικό Συμβούλιο!» από ανάρτηση του Πέτρου Δούκα

Spartorama 28/10/2023 Εκτύπωση Δημοτικά Κοινωνία Οικονομία Πολιτική
«Χθες (Πέμπτη 26/10/2023) ήταν μια μαύρη μέρα για τη Σπάρτη και το Δημοτικό Συμβούλιο!» από ανάρτηση του Πέτρου Δούκα
Για το θέμα της υπενοικίασης του Αεροδρομίου Σπάρτης

Οι κκ. Βαλιώτης (έκανε τα πάντα να είναι ευχάριστος στο νέο Δήμαρχο λες και δεν κατέβηκε ο ίδιος ως Επικεφαλής Παράταξης αλλά σαν εξαρτηματάκι άλλων), Αργειτάκος, Τριτάκης, Κυριακούλιας, Καρλαύτης, Κουρτσούνης, Κονίδης, Σουμάκης, κ.α. (ενώ η κα. Δεδεδήμου προφασίστηκε δήθεν την ανάγκη για τσιγάρο και βγήκε στη βεράντα για να αποφύγει να ψηφίσει υπέρ του αεροδρομίου, ουσιαστικά καταψηφίζοντας και αυτή, όπως και οι παραπάνω) τη Συμφωνία για την άμεση έναρξη της διαδικασίας και των εργασιών επαναλειτουργίας του Αεροδρομίου Σπάρτης!

Να τους χαίρεται η Σπάρτη!

Και αυτά γιατί δήθεν ύστερα από 34 χρόνια εγκατάλειψης το θέμα δεν ήταν επείγον ή κατεπείγον, και ας το κοιτάξει με το πάσο της η νέα Δημοτική Αρχή!

Οι κύριοι αυτοί ανέλαβαν την ευθύνη να συγκρατήσω εγώ τους επενδυτές για να μην φύγουν πλήρως απογοητευμένοι από το σκοτάδι που περιβάλλει κάποιους Δημοτικούς Συμβούλους!

Οι κύριοι αυτοί εν γνώσει του κινδύνου ανέλαβαν την ευθύνη ότι δεν θα προχωρήσει έγκαιρα η αποκρατικοποίηση του Αεροδρομίου της Καλαμάτας που έχει σαν ρήτρα να μην μπορεί να λειτουργήσει άλλο αεροδρόμιο σε ακτίνα 100 χλμ.

Αλλά δεν χαμπαριάζουν!

Ούτε ατζέντηδες της Καλαμάτας νάτανε όλοι οι παραπάνω κύριοι!

Αυτή την συνεχή υπονόμευση υπέστην τα τελευταία 4 χρόνια!

Ότι είναι καλό, σωστό, και ωφέλιμο για τους Σπαρτιάτες και τους Δημότες, ναι είναι κατεπείγον!

Ότι τους γλυτώνει τους Δημότες από €6 χιλ. ευρώ το μήνα ενοίκια, ναι, είναι κατεπείγον!

Και ο νομοθέτης επέτρεψε στα Δημοτικά Συμβούλια να κρίνουν τα ίδια  τι είναι κατεπείγον!

Στη χειρότερη περίπτωση, αν κάποιος υποβάλλει ένσταση κατά της νομιμότητας της Απόφασης του ΔΣ, τότε το κρίνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, και στη χειρότερη περίπτωση το αεροδρόμιο θα έμενε για κάμποσους ακόμη μήνες ή χρόνια χωράφι όπως είναι σήμερα!

Αλλά η Αποκεντρωμένη δεν θα τόλμαγε να απορρίψει την Απόφαση για όλους τους παραπάνω λόγους!

Ο δε κ. Βαλιώτης που πρωτοστάτησε κατά της Άμεσης υπογραφής της Συμφωνίας, είχε την φαεινή ιδέα να προτείνει να γίνει διεθνής διαγωνισμός για την εξεύρεση Αναδόχου!

Είναι τόσο άσχετοι που δεν καταλαβαίνουν πως ο διεθνής διαγωνισμός θα έπαιρνε δύο χρόνια -αν δεν ήταν άγονος- και απαιτεί το Αεροδρόμιο να είναι ήδη ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟ σε λειτουργική κατάσταση = 300++ χιλ. από τη τσέπη των Δημοτών για επισκευές, συν να πληρώνουμε για δύο χρόνια και τα 6 χιλ. το μήνα ενοίκιο στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας!

Σκοτίστηκαν!

Προφανώς ο κ. Βαλιώτης αφού πρωτοστάτησε και πέτυχε το στόχο του να τορπιλλιστεί η υπόθεση του Αεροδρομίου, τώρα θα κάνει την πάπια όταν ξανάρθει για συζήτηση το θέμα του διεθνούς διαγωνισμού από τη νέα Δημοτική Αρχή!

Νάστε σίγουροι!

Δόθηκε στη Σπάρτη μια μεγάλη δυνατότητα και ευκαιρία να επαναλειτουργήσει το Αεροδρόμιο Σπάρτης ύστερα από 34 χρόνια πλήρους εγκατάλειψης και χωρίς να υπάρχει Plan (Σχέδιο) A, B ή C, ή οποιαδήποτε εναλλακτική πρόταση επαναλειτουργίας του!

Δηλαδή το πιθανότερο θα ήταν το Αεροδρόμιο να παρέμενε ανενεργό και σε κατάσταση εγκατάλειψης για άλλα 20-30 χρόνια!

Η Δημοτική Αρχή κίνησε όλες τις διαδικασίες για την επαναλειτουργία του με όλους τους συναρμόδιους φορείς:

Είχαμε αλεπάλληλες συναντήσεις και συσκέψεις με:

  1. Το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας
  2. Την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
  3. Την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας
  4. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας - Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας
  5. Την 120 ΠΕΑ - Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος, Καλαμάτα

Η συνεργασία με όλους ήταν άριστη!

Όλοι ήταν και είναι ενήμεροι για το ενδιαφέρον μας για την επαναλειτουργία του Αεροδρομίου και για την εξεύρεση υπεκμισθωτή!

Τον Φεβρουάριο του 2023 υπογράψαμε τη συμφωνία παραχώρησης του Αεροδρομίου Σπάρτης από το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, στον Δήμο Σπάρτης, για 12 (συν 12) χρόνια.

Άμεσα και χωρίς να χαθεί καθόλου πολύτιμος χρόνος ξεκίνησαν οι επαφές προκειμένου να μπει σε τροχιά υλοποίησης η επαναλειτουργία του αεροδρομίου.

Η λειτουργία του αεροδρομίου δεν θα βοηθούσε μόνο την οικονομική ανάπτυξη της Σπάρτης αλλά ολόκληρου του νομού.

Έδειξε άμεσο και σοβαρό ενδιαφέρον η αραβικών συμφερόντων GULF AIR AVIATION που λειτουργεί αδειοδοτημένες σχολές Πιλότων, Ιπτάμενων Μηχανικών, Αεροσυνοδών και Προσωπικού Καμπίνας, κλπ.

Σε δύο συνεντεύξεις τύπου στη Σπάρτη, ανέπτυξαν στα ΜΜΕ τα πολύ φιλόδοξα αναπτυξιακά σχέδιά τους για το Αεροδρόμιο!

  • Το Αεροδρόμιο το θέλουν για την Ανάπτυξή τους, και όχι για να το κρατήσουν χωράφι!
  • Θα αναλάβουν με δικό τους κόστος την όλη ανακαίνιση του Αεροδρομίου!

Στη χειρότερη περίπτωση, το Αεροδρόμιο θα έμενε και θα μείνει ανενεργό για άλλα 20 χρόνια, ή θα πρέπει να αναζητήσουμε «στο μέλλον» καλύτερο ανάδοχο / διαχειριστή!

Σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία, μόνο τα βασικά προαπαιτούμενα από την ΥΠΑ θα κόστιζαν €200 χιλ.

Και το κόστος επισκευών και ανακαίνισης κτιρίων, ίσως άλλες €200 χιλ.

Μετά την υπογραφή της μεταξύ μας συμφωνίας, αυτή θα έπρεπε να εγκριθεί και από το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας!

Αφού οι επενδυτές θα είχαν τις άδειες εργασιών στο Αεροδρόμιο και είχαν καλυψει και ελεγχθεί τα λειτουργικά προαπαιτούμενα, όπως τα έχει καταγράψει η ΥΠΑ, θα ζητούσαμε τις τελικές άδειες λειτουργίας από ΑΠΑ, ΥΠΑ και Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ώστε να μπορεί πλέον να λειτουργήσει!

Στόχοι

Με την υπεκμίσθωση του Αεροδρομίου φιλοδοξούσαμε μεσοπρόθεσμα να πετύχουμε:

  • Την (άμεση) λειτουργία του Αεροδρομίου ως Κέντρου Εκπαίδευσης πιλότων - μηχανικών αεροσκαφών - πληρωμάτων καμπίνας - αεροσυνοδών με εξασφαλισμένη μετέπειτα εργασία!
  • Την άμεση λειτουργία του Αεροδρομίου ως αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας (General Aviation)!
  • Τη Λειτουργία χώρου βάσης εναέριων πυροσβεστικών μέσων
  • ΤηΛειτουργία κέντρου συντήρησης αεροσκαφών
  • Τη Δημιουργία χώρου εξυπηρέτησης ελικοπτέρων και κατασκευή ελικοδρομίου
  • Τη Λειτουργία χώρου ανεφοδιασμού αεροσκαφών
  • Τη Δημιουργία χώρου προσγείωσης μικρών εμπορικών (cargo) αεροσκαφών
  • Τη Δημιουργία χώρου πάρκινγκ αεροσκαφών
  • Την Εξυπηρέτηση αεροταξί
  • Τη Δημιουργία χώρου επίδειξης και δοκιμών για drones
  • Τη Δημιουργία χώρου λειτουργίας αεροστάτων και αερόπλοιων (airships)!
  • Τη Δημιουργία χώρων αεραθλητικών εκδηλώσεων
  • Τη Δημιουργία χώρου αλεξιπτωτισμού
  • Την Εξοικείωση της νεολαίας της Σπάρτης με τον αεροπορικό και αεροδιαστημικό κλάδο

Η έγκριση και υπογραφή της Συμφωνίας ήταν κατεπείγον θέμα, όχι μόνο γιατί αφορά την κατεπείγουσα ανάγκη για βελτίωση των υποδομών, την ανάπτυξη της Σπάρτης και τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την εξοικείωση της νεολαίας της Σπάρτης με τον αεροπορικό και αεροδιαστημικό κλάδο, αλλά και γιατί και πολλά άλλα αεροδρόμια θέλουν να προσελκύσουν τέτοιους πελάτες και εργασίες!

Οι καιροί ού μενετοί!

Δικλείδες

Είχαμε 3 βασικές δικλείδες ασφαλείας:

Σε περίπτωση που ο Εκμισθωτής

  1. Δεν δείχνει ορατή πρόοδο στην εκτέλεση των προαπαιτούμενων εργασιών
  2. Έχει δράσεις και δραστηριότητες που αντίκεινται σε θέματα της εθνικής μας ασφάλειας
  3. Καθυστερήσει για 6 βδομάδες οποιαδήποτε πληρωμή μισθώματος / ενοικίου, ή σε επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, ΔΕΥΑΣ, κλπ.

…. μπορούσε να κηρυχθεί Έκπτωτος με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ύστερα από Εισήγηση του Δημάρχου και να αναζητηθεί άλλος εκμισθωτής!

Όλα τα άλλα σχετικά αναφέρονταν στη Συμφωνία υπεκμίσθωσης!

Η HELLENIC PILOTS ASSOCIATION παραμένει αφιλοκερδώς Σύμβουλός μου και φυσικά του επόμενου Δημάρχου εφόσον το επιθυμεί!


Δεν υπήρχε κανένας λόγος πολύμηνες αναβολές, κλπ., με το δήθεν πρόσχημα ότι το θέμα δεν είναι κατεπείγον!

Ότι ήταν καλό για το αύριο της Σπάρτης, ότι είναι σωστό και δίκαιο, ότι δεν δεσμεύει οικονομικά ή ηθικά την επόμενη Δημοτική Αρχή, ήταν και είναι κατεπείγον!!!


Οδός Εμπόρων