Vekrakos
Spartorama | Όταν η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου, αποφασίζει με γνώμονα οτιδήποτε άλλο εκτός από την ποιότητα ζωής των Δημοτών

Όταν η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου, αποφασίζει με γνώμονα οτιδήποτε άλλο εκτός από την ποιότητα ζωής των Δημοτών

Ν.Μ. 07/11/2021 Εκτύπωση Δημοτικά Κοινωνία Οικονομία Πολιτισμός
Όταν η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου, αποφασίζει με γνώμονα οτιδήποτε άλλο εκτός από την ποιότητα ζωής των Δημοτών
Δεν λαμβάνει υπόψη παραμέτρους, όπως τις ώρες κοινής ησυχίας, το τονάζ των φορτηγών, την ένταση του θορύβου, τον χρόνο φορτοεκφόρτωσης και γενικά ζητήματα όχλησης, ή ποιότητας ζωής, των περίοικων
Οδός Εμπόρων

Στις 23/11/2020, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Σπάρτης ενέκρινε Κυκλοφοριακή Μελέτη, που εκπονήθηκε από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου και η οποία αφού διαπίστωσε ιδιαίτερο κυκλοφοριακό φόρτο στις Οδούς Γκορτσολόγου και Μενελάου και μεγάλη δυσχέρεια κυκλοφορίας στην διασταύρωσή τους, λόγω της ύπαρξης μπάρας προσπέλασης ΑΜΕΑ,  αρκετών Δημόσιων Υπηρεσιών στη ευρύτερη περιοχή των παραπάνω οδών (Δ.Ο.Υ. Σπάρτης κτλ) αλλά και λόγω των πολλών μαγαζιών που υπάρχουν στην περιοχή (συμπεριλαμβανομένου και καταστήματος Super Market) τα οποία στην προσπάθειά τους να ανεφοδιαστούν δημιουργούν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Αυτό το χάος κλήθηκε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής να διορθώσει με απόφασή της. Υποτίθεται ότι η επιτροπή θα έπρεπε να εξετάσει την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και να την τροποποιήσει έτσι ώστε να μην διαταράσσεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Αντ’ αυτού, ομόφωνα, η επιτροπή ψήφισε την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας, αυτούσια ως είχε, η οποία εισήγηση καθαρά τεχνικά είναι τεκμηριωμένη και νόμιμη, αλλά μέχρι εκεί. Δεν λαμβάνει υπόψη (και δεν όφειλε να λάβει) παραμέτρους, όπως τις ώρες κοινής ησυχίας, το τονάζ των φορτηγών, την ένταση του θορύβου, τον χρόνο φορτοεκφόρτωσης και γενικά ζητήματα όχλησης, ή ποιότητας ζωής, των περίοικων.

Φαίνεται ότι σε αυτή την περίπτωση, (αναρωτιέται κανείς αν μόνον σε αυτή την περίπτωση)  ο ρόλος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ήταν διακοσμητικός. Και το λέμε αυτό γιατί μετά την απόφαση της, η περιοχή έχει καταντήσει κόλαση για τους περίοικους. Η Αλυσίδα Super Market, έχοντας στα χέρια της την απόφαση φροντίζει να εφοδιάζει το κατάστημα που διαθέτει στη συμβολή των οδών, τις ώρες κοινής ησυχίας, χρησιμοποιώντας, μεγάλα φορτηγά - νταλίκες τα οποία πολλές φορές λόγω τεράστιου πλάτους και μήκους σταματάνε την κυκλοφορία για πολλή ώρα.

Μετά το άνοιγμα του μεγάλου καταστήματος στην γέφυρα του Ευρώτα από την ίδια αλυσίδα, πολλοί πίστεψαν ότι το κακό θα σταματούσε. Με τις κεντρικές αποθήκες στην μεγάλη έκταση που διαθέτει ανέμεναν ότι η εταιρεία θα εφοδιάζει το μικρό κατάστημα με μικρά Vans όπως κάνουν όλες οι εταιρίες για καταστήματα που βρίσκονται εντός του οικιστικού ιστού. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν συνέβη. Είτε η εταιρεία έχει τεράστιο οικονομικό όφελος  και επιλέγει να εφοδιάζει με νταλίκες  (αποφεύγοντας  έτσι τις «άσκοπες» φορτοεκφορτώσεις) το μικρό κατάστημα της Μενελάου, είτε δεν έχει κατανοήσει τις απώλειες πελατών που υφίσταται από την παράδοξη αυτή κατάσταση δεδομένου ότι η διεύθυνση του καταστήματος, φαίνεται να αδυνατεί να συνεννοηθεί με τον οποιανδήποτε και να αντιληφθεί την σοβαρότητα του θέματος.

Πλήθος είναι τα παράπονα που εκφράζονται και οι καταγγελίες που προετοιμάζονται.  Πρόσφατα από νταλίκα που φορτοεκφόρτωνε, είχε εγκλωβιστεί σχολικό λεωφορείο με αποτέλεσμα οι μικροί μαθητές να χάσουν την πρώτη ώρα των μαθημάτων τους. Όταν κάτι ανάλογο συμβεί σε όχημα της Πυροσβεστικής ή σε Ασθενοφόρο, με τις επιπτώσεις που όλοι φανταζόμαστε, τότε θα θυμηθούμε ξανά τις αποφάσεις της Επιτροπής «Ποιότητας» Ζωής.

Είναι προφανές ότι η λύση είναι μονόδρομος. Ο Δήμος ή θα πρέπει να τροποποιήσει άμεσα την απόφασή του προσθέτοντας, τουλάχιστον, περιορισμούς στο τονάζ, ή θα πρέπει να πιέσει την Αλυσίδα (που αυτοδιαφημίζεται ως αμιγώς Ελληνική), να σεβαστεί την πόλη και τους Σπαρτιάτες, όπως κάνουν όλοι οι μεγάλοι όμιλοι.

 

Υ.Γ. Υπενθυμίζω ότι και για την άλλη μεγάλη Αλυσίδα Super Market της πόλης πάρθηκαν αποφάσεις -ξαφνικά η Γκορτσολόγου από μονόδρομος με κατεύθυνση από βορρά προς Νότο, γίνεται μονόδρομος από Νότο προς Βορρά-. Δεν δημιούργησε όμως κυκλοφοριακό κομφούζιο ούτε οι άνθρωποι ξυπνάνε στις 6:00 η ώρα τα χαράματα από δυνατούς θορύβους φορτοεκφόρτωσης. Το «μέτρον άριστον» (ή το «μηδέν άγαν» του Χείλωνα), ας εμπεδωθεί στην νέα Δημοτική Αρχή και σε όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους, τόσο της πλειοψηφίας όσο και της μειοψηφίας.


Ν. Μ.










  



Οδός Εμπόρων