Vekrakos
Spartorama | «Ιφιγένεια η εν Ταύροις»: Ο Γιώργος Νανούρης, επανέφερε τους κλασικούς κώδικες της τραγωδίας με αισθητική και σεβασμό

«Ιφιγένεια η εν Ταύροις»: Ο Γιώργος Νανούρης, επανέφερε τους κλασικούς κώδικες της τραγωδίας με αισθητική και σεβασμό

Spartorama 29/07/2021 Εκτύπωση Δημοτικά Εκδηλώσεις Θέατρο Κοινωνία Πολιτισμός
«Ιφιγένεια η εν Ταύροις»: Ο Γιώργος Νανούρης, επανέφερε τους κλασικούς κώδικες της τραγωδίας με αισθητική και σεβασμό
Με την πλαστικότητα του σώματός του και τη μαγική ικανότητά του να διαχειρίζεται τα σωματικά και εκφραστικά του μέσα με πλήρη άνεση, ο Μιχάλης Σαράντης (Ορέστης), έπεισε ότι παλεύει με τις τύψεις/Ερινύες χάριν των ενοχών και αμαρτημάτων του
Οδός Εμπόρων

Ζητήματα όπως η φιλία, η αδελφική αγάπη, ο νόστος για την πατρίδα, με πυρήνα την τραγική αναγνώριση των δύο αδελφών, Ορέστη και Ιφιγένειας, θίγονται στην τραγωδία που είδαμε «Ιφιγένεια η εν Ταύροις» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη και μετάφραση Γιώργου Ιωάννου.

Η αποτυχία πολλών σύγχρονων αποδόσεων τραγωδιών είναι ότι, κάπου μεταξύ νεωτερισμού και πρωτοτυπίας, χάνεται το κείμενό τους. Ενώ ένα σπαρακτικό ποιητικό σύμπαν αδημονεί να πάρει σάρκα και οστά, δυσκολευόμαστε συνήθως να το ακούσουμε, αφού το κείμενο δεν αναπνέει. Δεν έπεσε σε αυτήν παγίδα ο Γιώργος Νανούρης, ο οποίος αποφεύγοντας σκηνοθετικούς κομπασμούς και Επιδαύρειους μεταμοντερνισμούς, επανέφερε τους κλασικούς κώδικες της τραγωδίας με αισθητική και σεβασμό.

Συγκινήθηκα.

Σε αυτό τον βοήθησε το λιτό και εμπνευσμένο σκηνικό της Μαίρης Τσαγκάρη, η μουσική του γνωστού μας ικανού Άγγελου Τριανταφύλλου με την ιερατικού χρώματος διάσταση του Χορού του, αλλά και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη, που υπηρέτησαν τέλεια την σκηνοθετική παραδοσιακή επιλογή.

Αξιοπρεπής η Λένα Παπαληγούρα ως Ιφιγένεια, πειστικός λαϊκός Αγγελιοφόρος ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, γλυκύτατος Πυλάδης ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος και ένα πέρασμα της Χάρις Αλεξίου ως κράχτης για περισσότερο κοινό (άνθραξ ο θησαυρός). Αυτός όμως που ξεχώρισε ήταν ο Ορέστης του Μιχάλη Σαράντη.

Τι να πω για αυτό το παιδί; Μπράβο του! Με την πλαστικότητα του σώματός του και τη μαγική ικανότητά του να διαχειρίζεται τα σωματικά και εκφραστικά του μέσα με πλήρη άνεση, έπεισε ότι παλεύει με τις τύψεις/Ερινύες χάριν των ενοχών και αμαρτημάτων του. Ήταν εκεί με όλες του τις αισθήσεις, έχοντας απόλυτο έλεγχο αυτού που κλήθηκε να υπηρετήσει. Εύγε του!


Χριστίνα Λαμπούση


Οδός Εμπόρων