Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024
Η συνολική επιφάνεια του οικοπέδου στο οποίο θα πραγματοποιηθεί το έργο είναι 4.751,62 τ.μ.
Παραδόθηκαν από την ανάδοχο εταιρεία προς έγκριση, στην Π.Ε.
Λακωνίας, οι οριστικές μελέτες (Αρχιτεκτονική, Στατική και Μελέτη των Η/Μ
εγκαταστάσεων), για την ανέγερση του 6ου Δημοτικού Σχολείου και του 7ου
Νηπιαγωγείου Σπάρτης, εντός οικοπέδου, το οποίο χαρακτηρίστηκε σε χώρο
Δημοτικού Σχολείου με Π.Δ. της 12.6/10.07.2008 (ΦΕΚ 285 Α.Α.Π.Θ./2008) στο Ο.Τ.
175, εντός σχεδίου πόλεως του Δήμου Σπάρτης. Η κατασκευή των νέων αυτοτελών κτηρίων προβλέπει την στέγαση
του (νέου) 6ου Δημοτικού Σχολείου και του 7ου Νηπιαγωγείου, έτσι ώστε να
καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες σε αίθουσες και εξοπλισμό, για να ανταποκριθούν
στον εκπαιδευτικό προορισμό τους, παρέχοντας στους μαθητές του σύγχρονες,
ασφαλείς και άνετες κτιριακές εγκαταστάσεις και εξοπλισμό και θα εξυπηρετήσουν
τις ανάγκες της Ν.Α. περιοχής της πόλης που αναπτύσσεται οικιστικά με γοργούς
ρυθμούς. Το οικόπεδο στο οποίο θα πραγματοποιηθεί το έργο, θα διαχωριστεί σε δύο τμήματα στα οποία
προβλέπεται να ανεγερθούν το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο αντίστοιχα με την
λειτουργική αυτοτέλεια που επιβάλλεται από τις προδιαγραφές του ΥΠΑΙΘΑ. Η
συνολική επιφάνεια του οικοπέδου είναι 4.751,62 τ.μ. Για την δυναμικότητα του Δημοτικού σχολείου ελήφθησαν υπόψη
οι προδιαγραφές του ΥΠΑΙΘΑ για 6θέσιο Δημοτικό Σχολείο με 1 τμήμα ανά τάξη και
25 μαθητές ανά αίθουσα (σύνολο 150 μαθητές). Για την δυναμικότητα του
Νηπιαγωγείου, ελήφθησαν υπόψη οι προδιαγραφές του ΥΠΑΙΘΑ για Ολοήμερο
Νηπιαγωγείο δυναμικότητας 50 νηπίων με 2 αίθουσες εργασίας και 25 νήπια ανά
αίθουσα. Με βάση το εγκεκριμένο κτιριολογικό πρόγραμμα το Δημοτικό
Σχολείο θα στεγάζει ανά όροφο τις εξής χρήσεις: Υπόγειο: ανελκυστήρας, μηχανοστάσιο ανελκυστήρα, διάδρομος,
κλιμακοστάσιο, γενική αποθήκη, λεβητοστάσιο, αποθήκη καυσίμων, γενικό αρχείο. Ισόγειο: είσοδος, χώρος φύλακα, ανελκυστήρας, διάδρομος,
κλιμακοστάσια, w.c κοριτσιών, w.c αγοριών, w.c ΑΜΕΑ, Εργαστήριο Ξένων Γλωσσών,
αίθουσα διδασκαλίας, χώρος αναμονής, αποθήκη σχολικών βιβλίων, γραμματεία,
γραφείο δασκάλων, γραφείο Διευθυντή, ιατρείο-αναρρωτήριο, δύο μικρά
γραφεία, w.c. δασκάλων, γραφείο συλλόγου, κυλικείο με αποθήκη, κουζίνα με
αποθήκη, τραπεζαρία, αποθήκη οργάνων, υπόστεγος χώρος, αίθουσα πολλαπλών
χρήσεων, χώρος σκηνής, αποδυτήρια αγοριών – κοριτσιών, αποθήκες. Α Όροφος: ανελκυστήρας, διάδρομος, κλιμακοστάσια, πέντε (5)
αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήριο Φ/Χ, εργαστήριο πληροφορικής, εργαστήριο
Αισθητικής Αγωγής, Βιβλιοθήκη-αναγνωστήριο, w.c ορόφου αγοριών – κοριτσιών. Το κτήριο του Νηπιαγωγείου θα περιλαμβάνει σε ισόγειους
χώρους τις εξής χρήσεις: είσοδος, αναμονή, διάδρομος, w.c νηπίων, w.c ενηλίκων,
w.c ΑΜΕΑ, 2 αίθουσες εργασίας, υπόστεγος χώρος, χώρος ανάπαυσης, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, γραφείο νηπιαγωγών, γενική
αποθήκη υλικού, κουζίνα με αποθήκη, τραπεζαρία, λεβητοστάσιο, αποθήκη καυσίμων. Στον περιβάλλοντα χώρο τα καθοριστικά στοιχεία για την
διάρθρωσή του είναι η διαμόρφωση των αυλών, οι περιμετρικοί πεζόδρομοι, οι
χώροι πρασίνου και οι χώροι καθιστικών. Περιλαμβάνονται επίσης χώρος
αθλοπαιδιών με γήπεδο μπάσκετ, βόλεϊ, και βρύσες, ζώνες φύτευσης, καθιστικά,
εξωτερικές θέσεις στάθμευσης. Στο Νηπιαγωγείο προβλέπεται επίσης η χρήση της
βορεινής αυλής για τις δραστηριότητες φύτευσης λαχανόκηπου, τις κατάλληλες σε
θερμοκρασία ημέρες του φθινοπώρου και της άνοιξης. Οι πλακοστρωμένες επιφάνειες
περιλαμβάνουν πεζοδρόμια, διαδρόμους, ράμπες, σκάλες, αυλές διαλείμματος που καλύπτουν τις αναγκαίες πορείες από και προς
τα κτίρια και τις εισόδους - εξόδους των, αλλά και τις αναγκαίες διαμορφώσεις
περιμετρικά των κτιρίων για λόγους μόνωσης. Ως προς τις απαιτήσεις του βιοκλιματικού χαρακτήρα του
σχολικού συγκροτήματος, ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει: Ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Λακωνίας Θοδωρής Βερούτης,
έχοντας μια πρώτη άποψη της μελέτης, στάθηκε στο γεγονός του βιοκλιματικού
σχεδιασμού του κτηριακού συγκροτήματος. Συγκεκριμένα δήλωσε: «Είναι πολύ
σημαντικό όταν σχεδιάζουμε κτήρια δημοσίου χαρακτήρα, πλέον των σύγχρονων
απαιτήσεων αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, να πληρούνται και οι προβλέψεις της
ισχύουσας νομοθεσίας για τον βέλτιστο ενεργειακό σχεδιασμό των κτηρίων, με
την εφαρμογή των γενικών και ειδικών
αρχών του βιοκλιματικού σχεδιασμού. Στη μελέτη που έχουμε πλέον στα χέρια μας
πέραν των ενεργητικών δράσεων που επιτυγχάνονται με τις ηλεκτρομηχανολογικές
εγκαταστάσεις, ακολουθήθηκαν και βασικές αρχές αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, με
κύριο στόχο την κατασκευή κτιριακών κελυφών με συνθήκες θερμικής και οπτικής
άνεσης και με τη ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας. Τα σχολεία σύγχρονης
αρχιτεκτονικής, δεν εξυπηρετούν απλώς τις εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά επηρεάζουν
θετικά την ψυχοσύνθεση των παιδιών και των δασκάλων τους.»