Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024
Στην περίπτωση που αποδεχτείς πως υπάρχουν κι άλλοι λόγοι. άλλοι τρόποι σκέψης και ύπαρξης, πρέπει να μειωθείς, να παραδεχτείς την σχετικότητα του δικού σου λόγου
Ξέρεις, υπάρχει κάτι δυσκολότερο από το να αποδεχτείς την
ετερότητα του άλλου. Κι αυτό είναι το να
παραδεχτείς πως πέρα κι έξω από τον δικό σου λόγο, τον δικό σου τρόπο
σκέψης και ύπαρξης υπάρχουν κι άλλοι τρόποι, άλλοι λόγοι. Αυτό είναι δυσκολότερο επειδή σε αυτή την περίπτωση δεν
βρίσκεσαι σε θέση ισχύος από την
οποία απλώς αποδέχεσαι την ύπαρξη
κάποιου άλλου ή κάποιων άλλων. Τότε χάνεις την όποια ανωτερότητά σου, τότε ταπεινώνεσαι
και χάνεις την θέση ισχύος και υπεροχής
που σου έδινε η ψευδαίσθηση πως ο δικός σου λόγος είναι ο σωστός, πως είσαι
δήθεν κάτοχος της αλήθειας. Τότε, άμα ευλογηθείς να φτάσεις στην άκρα αυτή ταπείνωση, κι
αφού παραδεχτείς πως υπάρχουν κι άλλοι λόγοι, κι άλλοι τρόποι ύπαρξης και άλλοι
πολιτισμοί (τρόποι ύπαρξης της κοινότητας), τότε λέω, τότε ίσως θα μπορέσεις
να κάνεις διάλογο αφού πρώτα ορίσεις σε συμφωνία με τους άλλους ποιος και τί ο λόγος. Μετά συζητάτε. Εν τω μεταξύ, κι όσο τρέφεσαι με την ψευδαίσθηση της
ανωτερότητας του δικού σου λόγου, θα μοιράζεις συμπόνιες, φιλανθρωπίες,
προνόμια, δικαιώματα και λόγια παχιά αλλά θα είσαι αμήχανος απέναντι στην
πραγματική ζωή που έχει πολλούς τρόπους και δρόμους που εσύ αδυνατείς να
ψυχανεμιστείς και να γροικήσεις. Καληνύχτα... Η ζωή έχει πλάκα... Γεώργιος Κόρδης, kordis.gr Εικόνα άρθρου: Μοντεβιδέο, μελάνι σε χαρτοπετσέτα. 2023 «Μια μέρα να μας πείτε τι είδος-μάρκα χαρτοπετσέτας δίνει
τόσο όμορφη αποτύπωση, χωρίς να απορροφά μελάνι, κατακάθι του καφέ κλπ...» «Κάθε χαρτοπετσέτα είναι κατάλληλη. Δεν
υπάρχουν ειδικές χαρτοπετσέτες γιαυτό. Απλώς απαιτείται ελαφρύ χέρι, δηλαδή
χέρι που έμαθε με πόνο να χαϊδεύει κι όχι να εξουσιάζει. Έτσι, άμα υπάρχει
ελαφρύ χέρι, γίνεται να γράφεις ακόμα κι επάνω στα σύννεφα, κι επάνω σε αφρούς
της θάλασσας, και στο χνώτο των ανθρώπων μπορείς να γράφεις. Αρκεί νάχεις χέρι
που έμαθε να χαϊδεύει κι όχι να ελέγχει. Ύστερα απαιτείται κι ανάλογη μελάνη.
Πρέπει να σμίγεις, άμα γρ?φεις σε ευαίσθητα πράγματα, τη μελάνη με την καρδιά
σου και να βάζεις μέσα και ολίγο μεράκι και πολύ από τον καϋμό σου. Αμα δεν
έχεις καϋμό ξέχνα το. Δεν γίνεται να γράφεις επάνω σε ευαίσθητα πράγματα. Άμα
όλα ετούτα συμβαίνουν τότε γράψε και σχεδιάσε και ίσως βγάλεις κάτι. Ίσως.
Γιατί τίποτα δεν είναι ασφαλές, δεν υπάρχει βεβαιότης βεβαία.»