Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024
«Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση κρυφής ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου»
Αγαπητοί γονείς, Οι εκπαιδευτικοί στη Λακεδαίμονα επιλέγουμε να
επικοινωνήσουμε μαζί σας συναισθανόμενοι την κοινή μας αγωνία για τη μόρφωση
και την πρόοδο των παιδιών μας. Γιατί αυτός είναι ο κοινός μας στόχος: το
καλύτερο για τα παιδιά σας, για τα παιδιά μας. Όπως θα έχετε
ενημερωθεί, η κυβέρνηση ψήφισε έναν νόμο, με τον ελκυστικό τίτλο «Για την
αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και τη στήριξη των εκπαιδευτικών». Ο τίτλος όμως είναι τελείως παραπλανητικός. Ας αναρωτηθούμε μαζί… Η πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προωθούν
μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ; Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση κρυφής ιδιωτικοποίησης
του δημόσιου σχολείου. Ξεκίνησε δυναμικά σε πολλές χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία,
Αυστραλία, Σουηδία, κ.ά.) οδήγησε όμως σε καταστροφικά αποτελέσματα (κλείσιμο
σχολείων, χειρότερες επιδόσεις μαθητών κ.ά.) σε βάθος χρόνου. Πιο συγκεκριμένα: Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα
χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό» όταν δεν καταφέρει να εξασφαλίσει μέσω
χορηγών τη χρηματοδότησή του για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ.λπ.,
απαλλάσσοντας ουσιαστικά το κράτος από τη συνταγματική του υποχρέωση. Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, αν το
σχολείο των παιδιών τους δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του. Αν δεν
το κάνουν αυτό, τότε θα υποβαθμιστεί ή θα κλείσει. Μαζί του θα υποβαθμιστούν
ολόκληρες περιοχές με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την Στ΄ Δημοτικού, με
στόχο να συνδεθούν και οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου
τους άρα και τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά,
μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται
τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε πλήρη υποδούλωση μέσα από μια
σκληρή διαδικασία ατομικής αξιολόγησης, έτσι ώστε να πάψουν να αγωνίζονται για
τη μόρφωση όλων των παιδιών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του
σχολείου. Θα εφαρμόζουν, άβουλοι και μοιραίοι, τις εντολές των αξιολογητών τους
και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα των κυβερνήσεων. Αγαπητοί γονείς, Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί
η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και
την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών. Το αντίθετο συμβαίνει! Η κυβέρνηση «εκβιάζει» τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς
ανακαλώντας τις νόμιμες μονιμοποιήσεις τους! Μετά από τόσα χρόνια που γυρίζουν
όλη την Ελλάδα κάθε χρόνο σε διαφορετικό νομό, σε διαφορετικό χωριό, κυβέρνηση
και Υπουργείο τους κρατούν ομήρους προκειμένου να ξεκινήσουν την ατομική
αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», όπως τα
παπαγαλάκια διαδίδουν, αλλά προστατεύουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των
μαθητών/τριών και τα εργασιακά-επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Εμείς, οι εκπαιδευτικοί της Λακεδαίμονος που μαθαίνουμε
στους μαθητές μας να πετάνε, δεν έχουμε
κανένα δικαίωμα να «σερνόμαστε» υπό το βάρος απειλών, εκφοβισμού, τρομοκρατίας.
Έχουμε απόλυτη επίγνωση της θέσης και του ρόλου μας στην κοινωνία γι΄αυτό και
θα παλεύουμε, πάντα, προκειμένου να πετύχουμε το καλύτερο γι΄αυτά. Αγωνιζόμαστε ενάντια στο σχολείο του ανταγωνισμού, της
ημιμάθειας και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας. Ένα σχολείο ελεύθερο και ισότιμο για όλα τα
παιδιά. ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΣΠΙΔΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΟΛΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ! Αγαπητοί γονείς, ελάτε μαζί μας να υπερασπιστούμε τα σχολεία
μας και τα παιδιά μας! «Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει
ελπίδα» Στις 15 Φεβρουαρίου απεργούμε! ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΟΣ