Vekrakos
Spartorama | «Αγριογούρουνα στον Αυτοκινητόδρομο Λεύκτρου - Σπάρτης» από τον Σωτήρη Ροϊνό

«Αγριογούρουνα στον Αυτοκινητόδρομο Λεύκτρου - Σπάρτης» από τον Σωτήρη Ροϊνό

Spartorama 18/09/2022 Εκτύπωση Δημοτικά Κοινωνία Οικονομία
«Αγριογούρουνα στον Αυτοκινητόδρομο Λεύκτρου - Σπάρτης» από τον Σωτήρη Ροϊνό
Οδηγοί Προσοχή! Κίνδυνος!
Οδός Εμπόρων

Με δεδομένο ότι η απόσταση της διαδρομής Σπάρτη - Τρίπολη μέσω του αυτοκινητόδρομου «Σπάρτη - Λεύκτρο» είναι σχεδόν 80 χιλιόμετρα -ενώ από την -σχετικά καλή- εθνική οδό «Σπάρτης - Τρίπολης» περί τα 56 χιλιόμετρα-, οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν την κοντινότερη διαδρομή, και τούτο γιατί διανύουν την απόσταση στον ίδιο σχεδόν χρόνο, και, φυσικά, δεν καταβάλουν διόδια.

Όσοι οδηγοί χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο το πράττουν κυρίως για την αυξημένη ασφάλεια που αυτός παρέχει.

Και εγώ που είμαι επαγγελματίας οδηγός, όταν χρειάζεται να κινηθώ νυχτερινές ώρες προς (και από) Τρίπολη-Αθήνα, τον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώ με κύριο λόγο την αποφυγή των αγριογούρουνων που η αύξησή τους την τελευταία δεκαετία απειλεί τους οδηγούς ακόμα και τους κινούμενους πέριξ των αστικών κέντρων.

Δυστυχώς, στον αυτοκινητόδρομο «Σπάρτη - Λεύκτρο», κατά καιρούς, ακούμε συμβάντα σύγκρουσης αυτοκίνητων με αγριογούρουνα.

Ένα από αυτά συνέβη πριν 3 ημέρες σε συνάδελφο επαγγελματία, ο οποίος κινούμενος με το ΤΑΞΙ του στο ρεύμα από το Λεύκτρο προς Σπάρτη, στο 32ο χιλιόμετρο (λίγο μετά το σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων της Πελλάνας), έντρομος αντιλήφθηκε ένα αγριογούρουνο (άκουσον άκουσον!!!) να ΠΗΔΑ!!! το στηθαίο που χωρίζει τα δύο ρεύματα του αυτοκινητόδρομου και να πέφτει πάνω στο αυτοκίνητό του.

Οι υλικές ζημιές σημαντικότατες, καθώς σημαντική και η ταλαιπωρία που θα προκύψει για την αποκατάστασή τους.

Ο τρόμος και η αγωνία του οδηγού και των επιβαινόντων στο αυτοκίνητο απερίγραπτη.

Ο ιδιοκτήτης του ΤΑΞΙ έχει και μια άλλη αγωνία.

Πότε και κυρίως τι θα απαντήσει η παραχωρησιούχος εταιρεία του αυτοκινητόδρομου στο αίτημά του για αποζημίωση των βλαβών του, για τις οποίες βεβαιότητα δεν ευθύνεται αυτός, δεδομένου ότι εκινείτο σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, περιφραγμένο, κ.λπ.

Οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, οι οποίες κυρώνονται με αντίστοιχους νόμους από τη Βουλή, θα έπρεπε να ορίζουν ρητά την υποχρέωση των παραχωρησιούχων για άμεση αποζημίωση των οδηγών που συγκρούονται με ζώα (που δεν έπρεπε να υπάρχουν στον αυτοκινητόδρομο) και όχι να τρέχουν στα δικαστήρια οι παθόντες για τα αυτονόητα, δηλαδή να αποζημιωθούν για βλάβες τους που δεν φέρουν καμία ευθύνη.

Είδαμε τον περασμένο Ιανουάριο, στην περιπέτεια που είχαν εκατοντάδες οδηγοί στην Αττική Οδό από τη χιονόπτωση, η Κυβέρνηση υποχρέωσε την παραχωρησιούχο εταιρεία να αποζημιώσει τους οδηγούς που αποκλείστηκαν.

Κάτι αντίστοιχο, με διάταξη, θα πρέπει να υποχρεώνει όλες τις εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων να αποζημιώνουν τους οδηγούς οχημάτων που συγκρούονται με ζώα.

Από την άλλη, θα πρέπει να επανεκτιμηθεί η επάρκεια των τεχνικών χαρακτηριστικών της περίφραξης των αυτοκινητοδρόμων.

Παρατηρούμε ότι το σύρμα της περίφραξης συνδέεται με το έδαφος χωρίς να παρεμβάλλεται ένα τσιμεντένιο κράσπεδο, και έτσι το αγριογούρουνο (ή όποιο άλλο ζώο) επιχειρεί με πολύ μεγάλη ευκολία και σκάβει το έδαφος, όπου και περνά στο οδόστρωμα.

Επίσης, τα σημεία με τα φρεάτια θα πρέπει να ελεγχθούν αν έχουν τρύπες και σημεία που μπορεί να περάσει ζώο στο οδόστρωμα.

Ελπίζω για το συνάδελφό μου Vasilis Koniaris να υπάρξει διαφορετική απάντηση από την παραχωρησιούχο εταιρεία από ότι σε εμένα και να αποζημιωθεί.

Εγώ είχα μια αντίστοιχη περιπέτεια, όπου το Μάρτιο του 2017, στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, στο ύψος του Καραβά, συγκρούστηκα με ένα σκύλο, και η εταιρεία μου απάντησε ορθά κοφτά ότι δεν με αποζημιώνει.


Από ανάρτηση του Σωτήρη Ροϊνού στα ΜΚΔ


Οδός Εμπόρων