Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024
«Θεωρώ ότι οι όροι είναι επαχθείς και δυσβάστακτοι για ένα μικρό Δήμο όταν μάλιστα ο δανειστής είναι το Τ.Π.&Δ και η Ε.τ.Ε.»
Είχα τονίσει και ήταν αλήθεια ότι τα Προγράμματα Φιλόδημος
είναι δανειακή σύμβαση με χρήματα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (Ε.τ.Ε)
και του Ταμείου Παρακαταθηκών & Δανείων (Τ.π.& Δ). Το θέμα που δεν ήταν
ξεκάθαρο είναι ποιός πληρώνει το Δάνειο ο Δικαιούχος (Δήμος) ή η Κυβέρνηση
(Π.Δ.Ε). Φαίνεται λοιπόν, ότι κατ΄ αρχήν στα έργα ανταποδοτικού (π.χ
Ύδρευση) χαρακτήρα η δανειακή σύμβαση βαρύνει τον Δήμο. Έτσι λοιπόν ζήτησα ΑΝΑΒΟΛΗ του θέματος: "Περί αποδοχής
όρων για τη λήψη επενδυτικού τοκοχρεολυτικού δανείου από το Ταμείο Παρ/κών και Δανείων, το οποίο εντάσσεται στο πρόγραμμα
ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι" Οι όροι: 1. Διάρκεια εξόφλησης του δανείου: 15 χρόνια. 2. Έναρξη εξυπηρέτησης του δανείου: η 1/1 του επομένου της
ολοκλήρωσης του έργου. 3. Επιτόκιο χορήγησης: 4. Ενδεικτική τοκοχρεολυτική δόση: 5. Επιτόκιο υπερημερίας: μία (1) ποσοστιαία μονάδα πάνω από
τα εκάστοτε ισχύοντα συμβατικά επιτόκια. ------- 12. Ασφάλεια δανείου: Για την ασφάλεια του δανείου, στις περιπτώσεις της παρ. 7
του άρθρου 8 της 13022/19-4-2018 ΚΥΑ των Υπουργών Εσωτερικών Οικονομίας και Ανάπτυξης
και Οικονομικών (ΦΕΚ 1377/τ. Β΄/24-4- 2018), ο Δήμος μας (οφειλέτης)
εκχωρεί στο Ταμείο Παρ/κων και Δανείων (δανειστή), από τώρα και για όλη την διάρκεια του δανείου
από όλα γενικά τα έσοδα του και κατά προτεραιότητα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους
(ΚΑΠ), τακτικά και έκτακτα, από οποιαδήποτε πηγή και αιτία παρόντα και μελλοντικά, τις
προσόδους του, τα μισθώματα τις προς αυτόν χρηματικές παροχές και επιχορηγήσεις από το
Ελληνικό Δημόσιο ή τρίτους, παρούσες και μελλοντικές εκτός εκείνων που δεν εκχωρούνται
σύμφωνα με τον Ν.2503/97 άρθρο 11 παρ.29Β5, και με τη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου
176 του Ν.3463/2006 όπως το τελευταίο εδάφιο αυτής αντικαταστάθηκε με τη διάταξη της
παρ. 3α του άρθρου 45 του Ν. 3731/2008, το ανάλογο ποσό των δανειακών υποχρεώσεών του,
για την εξυπηρέτηση τυχόν βεβαιωμένων οφειλών του. Ερωτήματα: Θεωρώ ότι οι όροι είναι επαχθείς και δυσβάστακτοι για ένα
μικρό Δήμο όταν μάλιστα ο δανειστής είναι το Τ.Π.&Δ και η Ε.τ.Ε. Ζήτησα και έγινε αποδεκτή η πρόταση μου για νομική συνδρομή
της ΚΕΔΕ. Θεωρώ και εξ αρχής διαφώνησα λοιπόν ότι το σύστημα
τηλε-ελέγχου και τηλεχειρισμού είναι πολυτέλεια για τον Δήμο Ευρώτα, όταν όλο
το δίκτυο ύδρευσης είναι πεπαλαιωμένο και θα έπρεπε να έχει ήταν επιλογή στην
πρόταση μας. Υ.Γ.: Δεν σημαίνει ότι τα Προγράμματα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ δεν είναι
σωστά χρηματοδοτικά εργαλεία αρκεί την ανάληψη της ευθύνης του δανείου να
αναλάβει εξ ολοκλήρου το Υπουργείο Εσωτερικών από το ΠΔΕ. Από ανάρτηση στα ΜΚΔ