Vekrakos
Τελευταία Νέα
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με τη συντροφιά του Ομήρου», από τη Γεωργία Κακούρου - Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 05/04/2019 23:43:32 Άρθρα Παιδεία
img

Να σε καλούν στο σχολειό τους οι παλιοί σου μαθητές για να γιορτάσετε μαζί με τους δικούς τους μαθητές την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου αποτελεί τιμή υψίστη. Γ και Δ τάξεις του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης. Η νοιασμένη μαθήτριά μου, Πηνελόπη Χριστάκου, δασκάλα τώρα Ειδικής Αγωγής, εδώ και δυο μήνες συζητούσε μαζί μου το σημερινό «μάθημα». Στόχος να δείξουμε στο παιδιά (για άλλη μια φορά) ότι το βιβλίο είναι και χρήσιμο και απολαυστικό. Αμέριστη η υποστήριξη της Διευθύντριας του σχολείου Ξένιας Γεωργακοπούλου και ενθουσιώδης η συμμετοχή από τις δασκάλες: Σοφία Καραγιαννάκου, Γιάννα Αναγνωστοπούλου και Άννα Μπίσσα. Η επιλογή, «Ομήρου Οδύσσεια», έκδοση του Κέδρου (1987), διασκευασμένη και εικονογραφημένη από τη Σοφία Ζαραμπούκα. Τι μπορούν να μάθουν στα παιδιά «Τα εν Λακεδαίμονι» ...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Ο Επιτάφιος Λόγος του Περικλή» στην Οικία Κατακουζηνού, από την Γεωργία Κακούρου - Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 17/03/2019 15:50:17 Πολιτισμός
img
«Απέλθετε» η τελευταία λέξη του «Επιταφίου» και δεν μετακινήθηκε κανείς από τους σαράντα περίπου θεατές. Ούτε χειροκρότησε κι ας είχε αποχωρήσει από τη «σκηνή» η ηθοποιός

«Άπιτε», δηλαδή «Απέλθετε», είναι η τελευταία λέξη του «Επιταφίου» που µας παραδόθηκε από τον Θουκυδίδη και µε τον οποίο τίμησε τους πρώτους νεκρούς του Πελοποννησιακού Πολέμου ο Περικλής στήνοντας ταυτόχρονα και το μνημείο της αθηναϊκής πολιτείας. Σε σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώδη, στην Οικία του Άγγελου και της Λητούς Κατακουζηνού, τον Επιτάφιο «εκφωνεί» η Ηωάννα (Ηωάννα, από το Ηώ+Άννα) Σπανού, έμπλεος από τις λέξεις και τις σιωπές του κειµένου. Χαιρετίσαμε το βραβείο Σκηνοθεσίας Ελληνικού Έργου «Κάρολος Κουν», για το 2018, στον Δήμο Αβδελιώδη, τον σκηνοθέτη που πέρα από όλα τ’ άλλα – και είναι πολλά – ανέδειξε και την επικαιρότητα δημµιουργών του νεοελληνικού λογοτεχνικού λόγου. «Οικία Κατακουζηνού», οδός Αµαλίας 4, 5ος όροφος. Εδώ και δέκα χρόνια τώρα, η Σοφία Πελοποννησίο...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Και τα βουνά, οι φίλοι σου, σε χαιρετάνε. Ο Νικηφόρος Βρεττάκος μύστης της μεγαλοπρέπειας των βουνών», από την Δρ. Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 11/03/2019 15:50:37 Άρθρα Πολιτισμός
img
Ν. Βρεττάκος: «Τέλος πάντων προς τον Ταΰγετο έχω υποχρεώσεις. Εξετέθην δημοσία μαζύ του, τι θα ειπεί και ο κόσμος να γυρίζω στα ξένα βουνά...»·

Ο τίτλος αυτού του κειμένου προέρχεται από μία υδατογραφία της Τατιάνας Γκρίτση- Μιλλιέξ, στην οποία απαθανατίζει το Saint-Sorlin-d’Arves υποδεικνύοντας και τη θέση του χωριού στο οποίο γεννήθηκε ο πατέρας του Roger Milliex. 1 Στην πίσω πλευρά, της μικρής σε διαστάσεις υδατογραφίας, γραμμένη ιδιόχειρα με μαύρο μελάνι από την Τατιάνα, απαντάται και η φράση «Και τα βουνά, οι φίλοι σου, σε χαιρετάνε». 2 Η Τατιάνα Μιλλιέξ γνώριζε ότι φίλοι του Νικηφόρου Βρεττάκου υπήρξαν όλα τα βουνά που μάλλον διαμαρτύρονται για το στερεότυπο ο «Ταϋγετος του Νικηφόρου Βρεττάκου». Ένα βουνό, κι αυτό ξένο, οι Άλπεις φιλοξένησαν τον ποιητή στο Τρόγγεν της Ελβετίας, όταν αυτοεξόριστος κατέφυγε στην Παιδούπολη Πεσταλότσι. 3 Και το ίδιο πάλι βουνό, αλλά αυτή τη φορά οι Νότιες Άλπεις της Γαλλίας, φρόντισαν...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Γυναίκες στον καμβά - Με αφορμή μια επέτειο κι ένα βιβλίο» από την Γεωργία Κακούρου Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 06/03/2019 15:51:00 Άνθρωποι!
img
Θα αναγνωρίσουμε στις γυναίκες-μούσες των προραφαηλιτών ζωγράφων

Στην περυσινή επέτειο της «Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας» μίλησα στους/στις εκπαιδευτικούς με θέμα «Γυναίκες στον καμβά» 1 με μία επιλογή έργων από τον «Όρκο των Ορατίων» του Jacques-Louis David έως την «Ολυμπία» του Edouard Manet και με οδηγό τη Linda Nochlin 2 επέμεινα στη βικτωριανή εποχή, για να προσωπογραφηθεί η τοτινή γυναίκα και να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο ό,τι προσκόμισε στην τέχνη ο Μανέ με την «Ολυμπία» του. Η βικτωριανή εποχή ήθελε τη γυναίκα αδύναμη, παθητική, σεξουαλικά διαθέσιμη στις επιθυμίες των ανδρών. Ο ρόλος της, απολύτως καθορισμένος, περιοριζόταν στην ανατροφή των παιδιών και την καλή λειτουργία του σπιτιού η προσπάθειά της για εκλογικά δικαιώματα (Suffragettes), για ανάμειξη στην πολιτική ή για διάκριση στον χώρο εργασίας χαρακτηρίστηκε απονενοημένη. Αυτή η...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Ούχ ύβρις τάδε; Η απάντηση – δυστυχώς – καταφατική για τους Σπαρτιάτες!», από την Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 09/02/2019 15:51:18 Δημοτικά Πολιτισμός
img
Με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Γιάννη Μόραλη και τη φιλία του με τον Νίκο Νικολάου

Η μεγάλη αναδρομική έκθεση του Γιάννη Μόραλη στο Μουσείο Μπενάκη (της οδού Πειραιώς· η έκθεση παρατάθηκε έως τις 10 Φεβρουαρίου) στέκεται με συγκίνηση στη σχέση Μόραλη και Νικολάου. Την καλλιτεχνική πορεία του Νίκου Νικολάου (1909-1986) ιχνηλατήσαμε στις δυο μεγάλες εκθέσεις: την αναδρομική στην Εθνική Πινακοθήκη (1991) και στην έκθεση του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης στο Μέγαρο Εϋνάρδου με τα «Σχέδια 1929-1986» (2017).  Οι δύο καλλιτέχνες συναντήθηκαν, σπουδαστές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, στο Εργαστήριο του Ουμβέρτου Αργυρού και δέθηκαν με στενή φιλία, που διατηρήθηκε αδιάπτωτη έως το τέλος, και οδήγησε τελικά και τον Μόραλη στην Αίγινα.  Το κοινό τους ταξίδι στη ζωή και στην τέχνη εκκίνησε το 1937, για τη Ρώμη πρώτα και ύστερα για το Παρίσι, όταν ο Μόραλη...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Νάντια Σκιαδά, 4 Sonate & 1 Sinfonia - Έκθεση Ζωγραφικής», από την Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 09/11/2018 15:51:41 Πολιτισμός
img
«Τα έργα της Νάντιας Σκιαδά εκφαίνουν, φωτογραφίζουν με ειλικρίνεια, τον δικό της χρόνο· τις προσωπικές στιγμές πόνου και της διαχείρισής του»

Όσο και να ωριμάζει η Νάντια Σκιαδά ως καλλιτέχνις, θα κρατώ παράλληλα την εικόνα ενός νεαρού, όμορφου κοριτσιού, όλο αυθορμητισμό και ειλικρίνεια που με συνάντησε στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη (Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στη Σπάρτη) για να συζητήσουμε την πτυχιακή της εργασία. Από το «Άριστα» του πτυχίου της, στη Σχολή Καλών Τεχνών της Ρώμης (2006), έως σήμερα, η Νάντια έχει διανύσει μια μακρά πορεία κι έχει δοκιμάσει – και δοκιμαστεί – διάφορες εικαστικές εκφάνσεις. Στην τωρινή της έκθεση μάς ατενίζει με τη ζωγραφική της μέσα από τους καμβάδες και τα χαρτιά της. Κοινός τόπος όλων των προσπαθειών της, νομίζω, η «υποκειμενικότητα»· καθοριστικό στοιχείο ήδη της πρώτης ατομικής της έκθεσης («L’ urlo del silenzio-Η κραυγή της σιωπής», Μάρτιος 2010). Είχα τότε παρατηρήσει – το ...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Εις μνήμην Βάσιας Αποστολάκου - Τσανάκα, από τη Γεωργία Κακούρου - Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 06/09/2018 15:52:43 Δημοτικά Κοινωνία
img
«Και σήμερα φωτογράφησα τα άνυδρα κρινάκια που σου άρεσαν, αυτά που φύονται στην άμμο, σχεδόν ακουμπητά στο κύμα»

Βάσια μου,  Σε αντάμωσα στο 2ο Λύκειο της Σπάρτης. Ήσουν σπουδαία ιστορικός, κι όσο καλή καθηγήτρια και να ήσουν, εξακολουθώ να πιστεύω ότι ο επιστημονικός σου χώρος ήταν η Αρχαιολογία, η Ενάλια Αρχαιολογία. Νηρηίς γαρ.  Ιεραρχώντας τα λόγια σου την πρώτη γραμμή καταλαμβάνει η απόφασή σου, τότε που τόσο πρόωρα έχασες τον σύντροφό σου: «Τα παιδιά μου δεν θα είναι ποτέ ορφανά. Έχουν εμένα και μάνα και πατέρα». Αυτά τα τρία υπέροχα παιδιά: Ο Γιάννης, που αγαπώ τόσο πολύ· ο Δημήτρης και η Μαρία. Με τον Δημήτρη και τη Μαρία συνεργαστήκαμε πολλές φορές στην Πινακοθήκη και στην εκπαιδευτική τους αξιοσύνη αναγνώριζα τα δικά σου λιθαράκια.  Έμπαινε πια ο χειμώνας. Στο Μαυροβούνι. Είχα πάει να πνίξω ένα σαράκι που με έτρωγε στο νερό. Και άκουσα από τα σπλάχνα της θάλασσας ένα δημοτικό τραγού...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Για τον Άγγελο Δεληβορριά», της Γεωργίας Κακούρου Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 11/07/2018 15:52:55 Άνθρωποι! Άρθρα
img
«Αλλά κυρίως μας έδειξε ότι η Μουσειολογία δεν είναι, όπως διδάσκεται, μια «τεχνική», αλλά γνώση και αγάπη και μοίρασμα με την κοινωνία...»

«Βουρ βουρ βουρ… Λύσσαξε όλη νύχτα, στιγμή δεν μ’ αφήκε να ησυχάσω. Βοριάς, ντελή βοριάς. Παιχνιδιάρης κι όλο δρόσος το καλοκαίρι, μα σαν έμπει ο χειμώνας, πού σε πονεί και πού σε σφάζει. Όμως το ξέρει, ελόγου μου αυτόνε προτιμώ πιότερο απ’ όλους, ακόμα κι από τον λεβάντε μου, καλύτερος». (Κώστας Ακρίβος, Τελευταία νέα από την Ιθάκη, Μεταίχμιο, 2016)  Ντελή βοριάς, Δεληβορριάς Άγγελος· και τα ονόματα δηλωτικά της προσωπικότητάς του, των δωρεών που έλαβε απλόχερα από τις μοίρες και που φρόντισε ο ίδιος να καλλιεργήσει με λαμπρούς δασκάλους και σκληρή δουλειά. Το επιστημονικό του έργο πολυσχιδές και κάθε πτυχή του απαιτεί ξέχωρη μελέτη· από τον ναό του Ποσειδώνος στο Σούνιο, τη ζωφόρο του Παρθενώνα, τα λακωνικά ανθέμια, τους τύπους απεικόνισης της Αφροδίτης, την τέχνη του Σκόπα, και βέβα...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Άγγελος Δεληβορριάς: Υπομονή, αντοχή και ρωμέικο πείσμα», από την Γεωργία Κακούρου Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 27/04/2018 15:53:19 Άνθρωποι! Άρθρα Πολιτισμός
img
Επέμενε –με τα δικά του λόγια– στη «διάρκεια και την αντοχή, τη συνοχή και τη συνέχεια, τη φαντασία και την εκφραστική δύναμη ως βασικά συστατικά της ελληνικής συμμετοχής στο ιστορικό γίγνεσθαι της ανθρωπότητας»

Το βιογραφικό σημείωμα του Άγγελου Δεληβορριά ήταν πάντα λιτό. Αναφέρεται στις λαμπρές του σπουδές στην Ελλάδα, στη Γερμανία, στην Αγγλία, στα ερευνητικά προγράμματα που εκπόνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες, στις εκθέσεις που πρόβαλαν την Ελλάδα στο εξωτερικό, στην πολύχρονη διεύθυνση του Μουσείου Μπενάκη, στη διδασκαλία του στο πανεπιστήμιο (ο ίδιος μνημονεύει πάντα τους δικούς του δασκάλους), στις ανακοινώσεις του και στα δημοσιεύματά του, στις τιμητικές διακρίσεις που έτυχε στη διάρκεια της καριέρας του από Έλληνες και ξένους αποδέκτες του έργου του. Έγραφα, όταν η Ολομέλεια της Ακαδημίας Αθηνών εξέλεξε ως τακτικό μέλος της τον Άγγελο Δεληβορριά στις 9 Ιουνίου 2016. Η αληθινή βιογραφία του, ωστόσο, είναι πολύ δύσκολο να διατυπωθεί, γιατί πάντα θα υπάρχουν πτυχές στον άνθρωπο και τον ε...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Στα Παλάτια της Κνωσού» με το Νίκο Καζαντζάκη, της Γεωργίας Κακούρου-Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 02/04/2018 15:53:34 Δημοτικά Πολιτισμός
img
Στις 2 Μαρτίου 2018, η ΣΤ΄ τάξη του 5ου Δημοτικού Σπάρτης παρουσίασε τη δουλειά δύο ετών προς τιµή του μεγάλου συγγραφέα

Στην εκπαιδευτικό Τριαντάφυλλη Δηµάκου Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού κήρυξε το 2017 «Έτος Νίκου Καζαντζάκη» για τα εξήντα χρόνια από τον θάνατό του. Εκδηλώσεις προς τιμήν του σπουδαίου διανοητή πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και σε πολλά μέρη του κόσμου. Στις 2 Μαρτίου 2018, η ΣΤ τάξη του 5ου Δημοτικού Σπάρτης παρουσίασε τη δουλειά δύο ετών προς τιµή του μεγάλου συγγραφέα. Αλλά ας πιάσω το νήμα από την αρχή: Είχα την τύχη να γνωρίζω την Ελένη Καζαντζάκη και να έχουμε ανταλλάξει αρκετές επιστολές. Σε µία από αυτές είχε εσωκλείσει µία φωτογραφία που είχε τραβηχτεί στην Αντίπολη (Αntibes) και στην πίσω πλευρά της έφερε την ιδιόχειρη σημείωσή της: «Στην Antibes: στο Κουκούλι (στο μπαλκόνι του Νίκου) 1955. Ο πάντοτε ερωτευμένος παιχνιδιάρης! Με πολύ[1] αγάπη και θερμές ευχές ΕλΚ.»...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

«Χρόνια πολλά στη γλώσσα μας», από τη Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 27/02/2018 15:53:57 Άρθρα
img
«Πώς μιλάς σε παιδιά των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού για τη διαχρονικότητα της ελληνικής γλώσσας»;

Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων πληροφορούσε τα σχολεία της χώρας ότι με κοινή απόφαση δύο ακόμη Υπουργείων, Εσωτερικών και Εξωτερικών, η 9η Φεβρουαρίου καθιερώθηκε (ΦΕΚ 1384/Β/24-04-2017) ως «Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας». Στόχος του εορτασμού σύμφωνα με το έγγραφο «η ανάδειξη του θεμελιώδους ρόλου που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εδραίωση τόσο του ευρωπαϊκού όσο και του παγκόσμιου πολιτισμού». Στη συνέχεια προτείνονταν δράσεις που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν «στο πλαίσιο του εορτασμού». Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες αντιμετωπίζονται με κάποια επιφύλαξη, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι, παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, η γλώσσα των παιδιών διαρκώς φτωχαίνει, το λεξιλόγιό τους συρρικνώνετα...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Τα «στοιχειώδη» του Μποκόρου, από την Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 13/10/2017 15:54:17 Πολιτισμός
img
«Ενστικτωδώς έτριψα τα δάχτυλά μου, τα είδα να κιτρινίζουν από τη γύρη και ανάκτησα τη μυρουδιά με τη μνήμη· έτσι, όπως κάθε φορά, όταν μαζεύω χαμομήλι την άνοιξη»

Οι άνθρωποι πάντοτε μελετούσαν τις κινήσεις του Ουρανού γιατί σχετίζονταν απολύτως με όσα είχαν να εκτελέσουν στη γη από την οποία εξαρτιόταν η ζωή τους: να σπείρουν, να θερίσουν, να αποπλεύσουν· «πέφτει η Πούλια στο γυαλό και πίσω παραγγέλνει: ούτε στανίτσα στα βουνά ούτε ζευγάς στους κάμπους!» δεν έλεγε ο λαός, όταν η Πούλια έδυε κατά το τέλος του Νοέμβρη; Ανάμεσα στους ουράνιους και τους επίγειους νόμους υπήρχε απόλυτη αντιστοιχία. Αυτή ήταν η πρώτη εντύπωση στην έκθεση του Χρήστου Μποκόρου, «Τα στοιχειώδη». Μια γυναίκα ξαπλωμένη και κάτω της η γη· να μοσχοβολά το χαμομήλι. Ενστικτωδώς έτριψα τα δάχτυλά μου, τα είδα να κιτρινίζουν από τη γύρη και ανάκτησα τη μυρουδιά με τη μνήμη· έτσι, όπως κάθε φορά, όταν μαζεύω χαμομήλι την άνοιξη. Και απέναντί της ακριβώς ένας άνδρας, ξαπλωμέ...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Μνήμη Γιάννη Κουνέλλη, από την Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 20/02/2017 15:54:38 Πολιτισμός
img
Με αφορμή τον θάνατο του καλλιτέχνη αναλύει το κίνημα Arte Povera

Θυμάμαι τη συγκίνησή μου, όταν είδα έργο του στην Tate Modern στις μόνιμες συλλογές, ο μόνος Έλληνας καλλιτέχνης. Ανασύρω από τις σημειώσεις μου (έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Απρίλιος-Οκτώβριος 2012)· κείμενο που είναι γραμμένο δι΄εαυτήν, αλλά μπορεί και κάποια/κάποιον από τους φίλους μου να ενδιαφέρει. Μνήμη Γιάννη Κουνέλλη (Arte Povera) Η Άρτε Πόβερα παρουσιάζεται ως αντίδραση στην Ποπ Αρτ. Τι είναι η Ποπ Αρτ; Αυτός ο εντυπωσιακός κόσμος της κατανάλωσης (η Μαίριλυν, το σούπερ μάρκετ, η κονσέρβα, ο Έλβις, η ροκ, ο κινηματογράφος, ο Γουόρχολ). Με θαμπώνει, με έλκει. Ξέρω ότι με εκμεταλλεύεται αλλά εξακολουθεί να μου αρέσει και εξακολουθώ να τον καταναλώνω. Ο κόσμος αυτός εισβάλλει στην Ευρώπη από την Αμερική. Η Ευρώπη μόλις έχει βγει από έναν πόλεμο που ανέτρεψε τις αξίε...

Περισσότερα >>
Spartorama | Νέα, Ειδήσεις, Πληροφορίες | Σπάρτη, Λακωνία | Συντάκτης: Γεωργία Κακούρου-Χρόνη

Μια νέα αρχή για το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, της Γεωργίας Κακούρου - Χρόνη

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη 03/02/2017 15:54:57 Άρθρα
img
Ως επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης, υπεύθυνη του Παραρτήματος της Σπάρτης, της Κουμανταρείου Πινακοθήκης, τις περισσότερες ώρες τις πέρασα καθισμένη στο πάτωμα παρά στην καρέκλα του γραφείου

To Ελληνικό Παιδικό Μουσείο το πρωτογνώρισα, το 1994, στην οδό Δημητρέσσας, στους Αμπελόκηπους. Κατέβηκα τα δυο τρία σκαλιά από το επίπεδο του πεζοδρομίου για να βρεθώ σε έναν μεγάλο παραλληλόγραμμο χώρο με καλυμμένες τις πλευρές των τοίχων του με κουτιά. Με περίμενε η Μπέλλα (Μουρατιάν), για να μου πάρει συνέντευξη που θα έκρινε και την αποδοχή μου ή μη στο τμήμα της εκπαίδευσης (Εκπαίδευση Ερμηνευτών). Είχα αγωνία, γιατί στήριζα ελπίδες σ’ αυτή την εκπαίδευση, προκειμένου να βρω λύσεις στο «άνοιγμα» κυρίως των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, όταν θα στέκονταν μπροστά στο έκθεμα. Η αγωνία μου εντάθηκε από την εικόνα που παρουσίαζε το Μουσείο· ήταν ένα Μουσείο που δεν ήταν Μουσείο. Ο ορισμός της έννοιας του Μουσείου, ακόμη και με τη μεγαλύτερη επιείκεια, δεν ανταποκρινόταν σε ό,τι χαρ...

Περισσότερα >>