Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024
«Στο χέρι μας είναι, αυτήν τη γενική και εξουθενωτική κρίση να την κάνουμε αφετηρία για μια κοινωνική ανατροπή υπέρ του Ανθρώπου»
Οι σοβαρές αυτές αλληλοκατηγορίες μεταξύ δύο υπερδυνάμεων,
δεν μπορεί να μη σημαίνουν τίποτε για τους πολίτες του κόσμου, που υφίστανται
τις υγειονομικές, πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες της πανδημίας.
Όταν η κοινή γνώμη καταφέρει να ξεφύγει από τη μέγγενη του τρόμου, την οποία
(με όργανα τα ΜΜΕ και τις κυβερνήσεις) σφίγγει καθημερινά το Σύστημα που
κυβερνά τον κόσμο, τότε θα αρχίσει να αναζητά τις αληθινές αιτίες της κρίσης
και να αναλύει τα πραγματικά δεδομένα του τρόπου εμφάνισης κι εξάπλωσης του ιού,
των πολιτικών διαχείρισης, αλλά και των συνεπειών που θα αφήσει ως κληρονομιά
- εργαλείο στα χέρια εκείνων που κινούν
τα νήματα της παγκόσμια ζωής. Η πραγματικότητα είναι πως με αφορμή την πανδημία τα κράτη
εφάρμοσαν μια σειρά πολιτικών περιορισμού των δημοκρατικών δικαιωμάτων και των
ελευθεριών των πολιτών, πολιτικών που υπό άλλες συνθήκες θα προκαλούσαν
επαναστατικές αντιδράσεις. Καθημερινά δημοσιεύονται μελέτες, αναλύσεις,
διατριβές κ.λ.π. κ.λ.π. κάθε είδους, σχετικά με την κρίση, η εκπόνηση των οποίων
πιστοποιεί (εκ των πραγμάτων) πως
βρίσκεται υπό αυστηρή, συστηματική, αναλυτική, πολύπλευρη κι επιστημονική
παρακολούθηση των κέντρων παγκοσμίου ελέγχου και χειραγώγησης η συμπεριφορά του
κοινωνικού σώματος, κάτω από τους περιορισμούς
και τις πολιτικές που εφαρμόζονται. Δηλαδή: Αυτά και άλλα πολλά -τα οποία τεκμηριώνονται καθημερινά-
δείχνουν πως με αφορμή και πρόσχημα την πανδημία βρίσκεται σε εξέλιξη ένα
«παγκόσμιο κοινωνικό πείραμα», το οποίο φιλοδοξεί να χωρίσει την παγκόσμια
ιστορία σε «προ κορονοϊού» και «μετά κορονοϊό» εποχή. Κι όταν μιλάμε για «κοινωνικό πείραμα» δεν εννοούμε τίποτε
άλλο παρά τη «μεθοδική αναπαραγωγή ενός φαινομένου με στόχο την εξακρίβωση της
φύσης του, των αιτιών που το προκαλούν και των νόμων από τους οποίους διέπεται
αυτό το φαινόμενο, το οποίο (όμως) αφορά
θέματα συμπεριφοράς και ψυχολογίας που είναι αλληλένδετα με την κοινωνία». Σύμφωνα με τους ειδικούς τα περισσότερα πειράματα αυτού του
είδους «αφορούν κοινωνικές συμπεριφορές των ανθρώπων που οδηγούν σε καταστάσεις
όπως απάθεια, μίμηση, χειραγώγηση και (γενικότερα) καταστάσεις κατά τις όποιες
το άτομο καθηλώνεται και δεν ενεργεί με βάση την πραγματική του επιθυμία και
ηθική». Το κοινωνικό-μαζικό
αγωνιστικό κίνημα οφείλει να προετοιμάζεται γι’ αυτήν την -μετά κορονοϊό- Νέα Εποχή που σχεδιάζει και
οικοδομεί με γοργούς ρυθμούς το Σύστημα. Πέρα από τους κοινωνικούς αγώνες που
θα βγουν στο προσκήνιο (ως ώριμα τέκνα
της ανάγκης και της οργής) χρειάζονται και «παιδαγωγικού» χαρακτήρα πολιτικές
του κινήματος, προκειμένου να βγει η κοινωνία των εκμεταλλευομένων από την
καταστολή και την ύπνωση, να αποκτήσει τη διαχείριση του δικαιώματος της ελευθερίας, να μάθει ξανά
να σκέπτεται, να αναλύει και να προβληματίζεται, να αγωνίζεται και να
διεκδικεί καλύτερους όρους ζωής αλλά και
μια άλλη -δίκαιη- κοινωνία, να μην υποκύπτει στους εκμεταλλευτές κι
εξουσιαστές και να κάνει πίστη και αξία
ζωής ότι: «η δύναμη της ελεύθερης πράξης
και βούλησης είναι ισχυρότερη από κάθε άλλη εξουσία». Στο χέρι μας είναι, αυτήν τη γενική και εξουθενωτική κρίση
να την κάνουμε αφετηρία για μια κοινωνική ανατροπή υπέρ του Ανθρώπου. 16-4-2020
Βαγγέλης Μητράκος