«Δεν είναι τυχαίο ότι άρχισε δειλά αλλά σταθερά η γνήσια και άδολη Επιστημονική Κοινότητα να μιλά και να προσδιορίζει τον 21ο ως τον αιώνα των ιών»
Μέσα στο Παγκόσμιο Σοκ της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης
του φονικού Κορωνοϊού με την Ιατρική κοινότητα του πλανήτη σε πλήρη αιφνιδιασμό
υπάρχει ταυτόχρονα και η (παρα) φιλολογία. Από τον ερχομό της δευτέρας παρουσίας, τις αστρολογικές
προβλέψεις έως βιβλία και η βιομηχανία του θεάματος. Ο κόσμος αρέσκεται σε περιόδους κρίσης να εναποθέτει ελπίδες
του σε συμπαντικά οράματα/όνειρα, πολύ δε περισσότερο όταν για πρώτη φορά
υπάρχει αυτός ο ιδιότυπος εγκλεισμός ανατρέχει σε λογοτεχνήματα και στο
κινηματογράφο που με τον ένα ή τον άλλον τρόπο αναφέρονται σε πανδημίες. Από τα βιβλία τύπου Lockdown του Peter May, την «Πανούκλα»
του Αλμπέρ Καμί μέχρι το «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου έως τα κινηματογραφικά έργα
Contagion του Σόντερμπεργκ, I Am Legend του Ρίτσαρντ Μάθισον, 28 Days
Later του Alex Garland κ.λ.π. Κοινός παρανομαστής οι πανδημίες από φονικούς ιούς και ο
τρόπος αντίδρασης των Κυβερνήσεων και της Επιστημονικής κοινότητας για την
διάσωση της κοινωνίας κατά την διάρκεια
της κρίσης. Αυτή η προβλεψιμότητα είναι σίγουρο ότι δεν αφορά τον
Κορωνοϊό. Ανέκαθεν από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα υπήρξαν φονικές πανδημίες
που εκτός των θανάτων άλλαξαν τα κοινωνικοπολιτικά δεδομένα. Ενδεικτικά οι πανδημίες που συγκλόνισαν την ανθρωπότητα τους
τελευταίους αιώνες, περιλαμβάνεται η εμφάνιση της χολέρας στις Φιλιππίνες, την
Ταϊλάνδη και την Ινδονησία από το 1817 έως το 1824 που στοίχισε τη ζωή σε
100.000 ανθρώπους. Η ισπανική γρίπη το 1918 επέφερε τον θάνατο σε 50
εκατομμύρια ανθρώπους, η Ασιατική γρίπη το 1957 σε δύο εκατομμύρια ανθρώπους. Η
ιλαρά αφαίρεσε τη ζωή στις ΗΠΑ σε 8.000 ανθρώπους την περίοδο 1981-1991, 1981 –
HIV/AIDS (1981 - …) ενώ στην Κίνα ο ιός SARS το 2003 κόστισε τη ζωή σε 774
ανθρώπους. Η γρίπη των χοίρων H1N1 (2009 - 2010), ο ιός του Ebola (2014 - 2016)
και εσχάτως ο Κορωνοϊός (2020 - …) Είναι προφανές ότι οι μυθοπλασίες των βιβλίων και των
ταινιών εμπνέονται ή πολλές φορές καθοδηγούνται από πραγματικά ή In vitro
διαδικασίες. Πολλές φορές κυρίως η
βιομηχανία του θεάματος (Hollywood) έπαιξε τον ρόλο της προσομοίωσης ή της
τόνωσης του ηθικού των κοινωνιών. Κλασικά παραδείγματα την εποχή της ανόδου Εθνικοαπελευθερωτικών Κινημάτων και της
υποχώρησης του Αμερικάνικου Ιμπεριαλισμού το εφεύρημα ήταν οι ταινίες εποχής
ROKY RAMBO όπως και στην τελευταία φάση
του ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ με ανάλογες ταινίες. Το ότι μέρος των πολέμων είναι και η προετοιμασία για βιολογικούς
πολέμους είναι γνωστό σε όλες τις κοινωνίες του πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο ότι άρχισε δειλά αλλά σταθερά η γνήσια και
άδολη Επιστημονική Κοινότητα να μιλά και να προσδιορίζει τον 21ο ως τον αιώνα
των ιών. Ανεξάρτητα πως εμφανίστηκε αυτός ο φονικός ιός ένα είναι
σίγουρο, ότι είναι ΥΠΑΡΚΤΟΣ και ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟΣ. Αιφνιδίασε τους πάντες κυρίως δε
την Επιστημονική Κοινότητα που προσπαθεί να βρει άμεσα τρόπους περιορισμού και
καταστολής, αλλά και πρόληψης στο μέλλον. Εκείνο όμως που προκαλεί ανησυχία και
βρίσκεται «στα ψιλά γράμματα» της διεθνούς Επιστημονικής Κοινότητας είναι η
μετάλλαξη του Κορωνοϊού. Μπήκαμε σε μια νέα δύσκολη εποχή που θα αλλάξει συθέμελα την
ζωή των κοινωνιών ανεξάρτητα φύλου, φυλής, ιδεολογικοπολιτικών αντιλήψεων,
θρησκευτικών πεποιθήσεων δοξασιών και δογμάτων. Σήμερα πρέπει όλοι να προσέχουμε για να μείνουμε υγιείς,
όμως μαζί με την όποια «εσωτερική μας - εντός των οικιών μας» διασκέδαση ας
κάνουμε μια ενδοσκόπηση και αναζήτηση του μεσο - μακροπρόθεσμου μέλλοντος μας. Γιατί στο πεπρωμένο μας πρέπει να δίνουμε σημασία… αλλά να
ΜΗΝ κοιμόμαστε γιατί άλλοι θα γράψουν ιστορία και δυστυχώς θα είναι εναντίον
μας. Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ…. Και μέρες που είναι ας εντρυφήσουμε
την πορεία του Χριστού από το Ωσαννά εν τοις υψίστοις, ευλογημένος ο ερχόμενος,
το μυστικό δείπνο, το δάκρυ στον Κήπο της Γεσθημανή, το ΣΤΑΥΡΩΣΟΝ ΑΥΤΟΝ, και το
ανέβασμα στο Γολγοθά και τον Σταυρό του μαρτυρίου. Μόνο έτσι θα έρθει και η δική μας λύτρωση και Ανάσταση.
Γένοιτο! Υ. Γ.: Εννοείται ότι διαβάζουμε βιβλία και βλέπουμε ταινίες. Ηλίας Παναγιωτακάκος