Εκτύπωση

https://www.spartorama.gr/articles/25137/

Spartorama - Print | «Η γραμμή», από τον Γεώργιο Κόρδη

«Η γραμμή», από τον Γεώργιο Κόρδη

«Η γραμμή», από τον Γεώργιο Κόρδη
«Μια γραμμή οφείλει να μαρτυρήσει για τη δομή, τη ποιότητα, το τέλος του κόσμου...»
Οδός Εμπόρων

Μια γραμμή για να είναι καλή, δηλαδή λειτουργική, πρέπει να μην έχει αρχή και τέλος. Πρέπει να είναι καμωμένη με τρόπο που να φαίνεται πως δεν είναι κλάσμα, κομμάτι δηλαδή σπασμένο και αποκομμένο από κάτι μεγαλύτερο. 

Τουναντίον πρέπει να δείχνει πως είναι η εν τόπ? και χρόν? φανέρωση της μιας και μοναδικής γραμμής που υφαίνει και δομεί τον κόσμο όλο, το σύμπαν.

Για να το επιτύχεις αυτό πρέπει να ξεκινάς και να ολοκληρώνεις την γραμμή με χάρη και αέρα -κυρίως αέρα- για να έχει ελαστικότητα η γραμμή και να φαίνεται πως έρχεται από κάπου και πάει κάπου.

Η γραμμή ακόμα πρέπει να έχει τραγικότητα. Όχι πως πρέπει να προκαλεί λυπητερά συναισθήματα και μελαγχολίες και τέτοια πράγματα.

Η γραμμή πρέπει να κάμπτεται και να συνεχίζει. Να υφίσταται δηλαδή το βάρος των υπερκειμένων και να σχετίζεται με τον τρόπο αυτό, να γίνεται οπτική μαρτυρία του κόσμου ως σχέση. Να δείχνει πως δέχεται την ύπαρξη άλλων δυνάμεων ισχυρότερων και αναπόφευκτων και να εκφαίνει την αδιαπραγμάτευτη πρόθεση της να χωρίσει προς τη μεριά του αχωρήτου, δηλαδή προς το τέλος-λόγο που είναι η ίδια η φύση της.

Δεν μπορώ να στο πω καλύτερα. Να κάπως σαν βασιλιάς σ? αρχαίο δράμα.

Μια γραμμή οφείλει να μαρτυρήσει για τη δομή, τη ποιότητα, το τέλος του κόσμου και ένας ζωγράφος καλείται να τη βρει μέσα σε ένα χάος επιλογών και να την ανασύρει, να την χαράξει και να φανερώσει την ύπαρξή της.

Δύσκολο πράγμα η ζωγραφική άμα την πάρεις στα σοβαρά.


Γεώργιος Κόρδης, kordis.gr