Vekrakos
Spartorama | Σε εξέλιξη ο σχολικός διαγωνισμός «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο»

Σε εξέλιξη ο σχολικός διαγωνισμός «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο»

Πηγή 22/04/2017 Εκτύπωση Δημοτικά
Σε εξέλιξη ο σχολικός διαγωνισμός «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο»
Διοργανώνεται από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή
Οδός Εμπόρων

Στα πλαίσια του προγράμματος «Schools Study Earthquakes (SSE)» ( http://sse-project.eu) που εντάσσεται στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ με συντονίστρια χώρα του έργου την Ελλάδα (Αστεροσκοπείο Αθηνών) και με την συμμετοχή τεσσάρων ακόμα κρατών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου: Ιταλία, Βουλγαρία, Τουρκία και Κύπρος, έχουν τοποθετηθεί επιτυχώς και λειτουργούν οκτώ σεισμόμετρα - σεισμογράφοι σε σχολεία της Θεσσαλονίκης (1), Άρτας (1), Ηγουμενίτσας (1), Αργοστολίου (1), Αθήνας (Παλλήνη, Θησείο, Νέα Σμύρνη) και Σπάρτης (1), ενώ αντίστοιχα έχουν τοποθετηθεί άλλοι 10 σεισμογράφοι στα σχολεία των άλλων συμμετεχουσών χωρών. 

Το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή, διοργανώνουν τον Απρίλιο, 2017, εκπαιδευτικό διαγωνισμό με θέμα «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο» για μαθητές γυμνασίου/λυκείου.

Στον διαγωνισμό, ομάδες μαθητών σε συνεργασία με τους καθηγητές τους καλούνται  να κατασκευάσουν έναν αυτοσχέδιο σεισμογράφο και να καταγράψουν την όλη διαδικασία σε μία παρουσίαση συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό. 

Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό πρέπει να συμπληρώσουν τη συνημμένη αίτηση στο http://bit.ly/2jeirPh ή να την αποστείλουν ηλεκτρονικά με email στο diagwnismos@ea.gr. Οι εργασίες και το συνοδευτικό υλικό θα πρέπει να αποσταλούν στο diagwnismos@ea.gr. 

Μελέτη του σεισμού σε πραγματικό χρόνο

Αυτό, το διετές πρόγραμμα ξεκίνησε το 2015 και έχει ως σκοπό την μελέτη του σεισμού ως φυσικού φαινομένου σε πραγματικό χρόνο. Οι σεισμογράφοι που είναι εγκατεστημένοι στα σχολεία είναι συνδεδεμένοι με έναν υπολογιστή στον οποίο και στέλνουν δεδομένα κατά την ύπαρξη σεισμικής δραστηριότητας. 

Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι μαθητές με τη βοήθεια των δασκάλων, οι οποίοι αποτελούν βασικό παράγοντα επιτυχίας, καθώς μέσα από την διδασκαλία -υποστηρίζουν τα κίνητρα των μαθητών-,  μπορούν να συλλέξουν, να αναλύσουν και να επεξεργαστούν σημαντικές παραμέτρους της σεισμικής δόνησης που καταγράφηκε όπως: τον τόπο και τον χρόνο στον οποίο έγινε ο σεισμός, τον υπολογισμό του μεγέθους του και τον εντοπισμό του επικέντρου του.


Οδός Εμπόρων