Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2024
Πέμπτο μέρος άρθρου: «Τι θάθελα από τη νέα δημοτική αρχή!», από τον Γιάννη Λαζαρίδη
Επιστροφή στο αρχικό άρθρο 1. Συγκρότηση Οργανωτικού Μοντέλου Με στόχο την αξιόπιστη και εκ των έσω διάγνωση των κρίσιμων
εσωτερικών προβλημάτων, θα πρέπει να εισαχθεί
και εφαρμοσθεί το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης ως του καταλληλότερου
συστήματος, με ισχυρή συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου, η χρήση
ενός μοντέλου αυτοαξιολόγησης των επιδόσεων ενός Δημόσιου Οργανισμού, βάσει των
τεχνικών Διοίκησης Ποιότητας είναι υποχρεωτική για τους Ελληνικούς δημόσιους
φορείς και για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους. Παράλληλα κρίσιμες
παράμετροι για την απρόσκοπτη λειτουργία του Δήμου, την ποιοτική και ποσοτική
αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του, την αποτελεσματικότητά του την
εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων, την αποφυγή άσκοπων ενεργειών, τον καλύτερο
συντονισμό και έλεγχο του παραγόμενου δημοτικού έργου είναι: Άμεσες προτεραιότητες πρέπει να είναι: 2. Διαδικασίες Η διευκόλυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των
συναλλαγών τους, απαιτεί την καταγραφή όλων εκείνων των περιπτώσεων που μπορούν
να χαρακτηριστούν ως άσκοπες απαιτήσεις για την
κατάργησή τους και η καταγραφή όλων των απαιτούμενων συναλλαγών ανά υπηρεσία, η ψηφιοποίηση
των δικαιολογητικών τους και η ανάρτηση τους στην ιστοσελίδα του Δήμου. Το
μέτρο είναι βραχυπρόθεσμο και δεν αναιρεί την ανάγκη πλήρους και αξιόπιστης
αξιοποίησης των ενδεχόμενων προσκλήσεων του ΕΠ Ψηφιακή Σύγκλιση. Απώτερος στόχος πρέπει να είναι η παροχή υπηρεσιών επιπέδου
4 ( Συναλλακτικές Υπηρεσίες) σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση του επιπέδου
ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και στο οποίο
περιλαμβάνονται υπηρεσίες που ολοκληρώνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά (αίτημα,
διεκπεραίωση,απάντηση). Κρίσιμη παράμετρο ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας των
δημοτικών πολιτικών αποτελεί η ολοκληρωμένη αξιοποίηση των Τεχνολογιών
Πληροφορικής και Επικοινωνιών στο σύνολο των δημοτικών υπηρεσιών με την
παράλληλη αξιοποίηση των ενδεχόμενων προσκλήσεων του ΕΠ Ψηφιακή Σύγκλιση.
Απαιτείται η ολοκληρωμένη αξιοποίηση των
Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών καθώς και η αναβάθμιση της
μηχανοργάνωσης της ΔΕΥΑΣ. Άμεσες προτεραιότητες πρέπει να είναι: 3. Κτιριακή Υποδομή Για την
αποτελεσματικότερη λειτουργία ορισμένων υπηρεσιών κρίνεται επιβεβλημένη η
βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος. Το σημερινό κτίριο που στεγάζει
τις υπηρεσίες και τη διοίκηση του Δήμου δεν επαρκεί για την στέγαση των αναγκών
και οι συνθήκες εργασίας των υπηρεσιακών παραγόντων, σε ορισμένες περιπτώσεις,
είναι ακατάλληλες με συνέπεια και οι πολίτες να μην εξυπηρετούνται όπως θα
έπρεπε ,η παραγωγικότητα των υπηρεσιών να είναι μειωμένη και το κόστος
διοίκησης επιβαρυμένο. Η αναγκαιότητα απόκτησης ενός σύγχρονου και λειτουργικού
κτιρίου που θα στεγάσει τις υπηρεσίες του Δήμου Σπάρτης καθώς και οι συντηρήσεις των δημοτικών κτιρίων
είναι από όλα τα μέρη διαπιστωμένη (διοίκηση, δημοτικό συμβούλιο, φορείς και πολίτες) Ενίσχυση Ψηφιακού Περιβάλλοντος Άμεσες προτεραιότητες πρέπει να είναι: 4. Οικονομικά Για την ενίσχυση των
ίδιων εσόδων, τη μείωση κόστους διαχείρισης της δημοτικής περιουσίας, αποφυγή
απαξίωσής της, αποφυγή πιθανών καταπατήσεων, αύξηση της απόδοσης της
περιουσίας, αύξηση του κοινωνικού οφέλους θα πρέπει να γίνει: Με στόχο την ταχύτερη ανάπτυξη και εκμετάλλευση –διαχείριση
των δυνατοτήτων που δίνει το τουριστικό προιόν, θα πρέπει να δημιουργηθεί δημοτική επιχείρηση ανάλογη με
αυτές που ήδη λειτουργούν με επιτυχία σε άλλους δήμους (όπως η e-trikala A.E.
ιδρύθηκε το 2008 από Δήμο Τρικκαίων (99) και το Επιμελητήριο Τρικάλων (1),
εξελίσσοντας το Γραφείο του Δήμου Τρικκαίων για το Ε.Π. « Η Κοινωνία της
Πληροφορίας») με έσοδα από την επιχειρηματική της δραστηριότητα που διατίθενται
για δράσεις βελτίωσης του επιπέδου και της ποιότητας ζωής των πολιτών του δήμου. Η Επιχείρηση θα δύναται να συνάψει Προγραμματικές συμβάσεις
με φορείς του Δημοσίου, εξυπηρετώντας ανάγκες που με την Δημοσιονομική
διαδικασία θα υλοποιούνταν μετά την λήξη της ανάγκης καθώς επίσης να αναλαμβάνει τη λειτουργία τοπικών δομών υποστήριξης ευπαθών ομάδων, την ίδρυση και λειτουργία
Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων κ.α. που θα υλοποιεί η Εταιρία, έργα
που βοηθούν στην αναβάθμιση της τοπικής οικονομίας Άμεσες προτεραιότητες πρέπει να είναι: 5. Διαφάνεια – Ηλεκτρονική Δημοκρατία Η ηλεκτρονική δημοκρατία ορίζεται ως η χρήση των νέων
τεχνολογιών, όπως υπολογιστές, το Internet κ.α. (οι λεγόμενες ΤΠΕ - Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών)
για την υποστήριξη των δημοκρατικών διαδικασιών. Έχει σαν στόχο να δημιουργήσει ένα πλαίσιο για
τη βελτίωση της ενημέρωσης των πολιτών, τη συμμετοχή τους στο δημόσιο διάλογο
και την ενδυνάμωση της συνεισφοράς τους στις διαδικασίες διαμόρφωσης των πολιτικών του Δήμου (π.χ. ηλεκτρονική
διαβούλευση). Η εξέλιξη και χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και
Επικοινωνιών, ιδιαίτερα με το γοργό ρυθμό ανάπτυξης των υποδομών
ειδικής διαδραστικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα αξιοποιεί στο
μέγιστο τις δυνατότητες των ΤΠΕ και θα συμβάλλει στην πιο ολοκληρωμένη
συμμετοχή και επικοινωνία των πολιτών με το Δήμο, ενδυναμώνοντας την τοπική
κοινότητα. Παράλληλα, θα συμβάλλει στην εσωτερική οργάνωση του Δήμου, στην
εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών αναγκών του, όσο και των Νομικών Προσώπων του για
την άμεση εσωτερική πληροφόρηση και οργάνωση (άμεση εσωτερική διάχυση). Άμεσες προτεραιότητες πρέπει να είναι: