Vekrakos
Spartorama | Άμεση εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο -Σπάρτη

Άμεση εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο -Σπάρτη

Spartorama 26/01/2019 Εκτύπωση Λακωνία
Άμεση εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο -Σπάρτη
Δήλωση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου κ. Ηλία Στρατηγάκου
Οδός Εμπόρων

Με αφορμή την αναβολή  του 5ου θέματος της Η.Δ. του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου της 16/1/2019 ο Πρόεδρος του κ. Ηλίας Στρατηγάκος  δήλωσε:

«Θεωρώ απαράδεκτη και κατάφορα άδικη την προσπάθεια που επιχειρείται από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, να εγκλωβιστεί το Περιφερειακό Συμβούλιο στην έγκριση Τεχνικής Έκθεσης – Σήμανσης της εθνικής οδού Σπάρτης-Τρίπολης και να εγκρίνει έτσι εμμέσως την απόφαση του Υπουργού να  επιβάλλει κυκλοφοριακές  απαγορεύσεις, θεωρώντας ότι είναι παράπλευρος και εναλλακτικός  του αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας Λεύκτρο-Σπάρτη.

Απέστειλα ήδη επιστολή εκφράζοντας την αντίθεση μας  στην απόφασή του αυτή, καθώς  ο κλάδος  Λεύκτρο-Σπάρτη του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, δυστυχώς αύξησε  την απόσταση από το κύριο οικονομικό και διοικητικό κέντρο  την Αθήνα κατά 22 χιλιόμετρα και επομένως και το προαναφερόμενο μήκος μεταξύ των πόλεων Τρίπολη-Σπάρτη-Γύθειο .Αυτό αποτελεί εξαίρεση   στη χώρα μας όπου η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου αντί να μειώσει  την απόσταση την αύξησε. Την αύξησε κατά 35  με αποτέλεσμα  ο αυτοκινητόδρομος να μην προτιμάται από τους χρήστες λόγω οικονομικού κόστους (διόδια, δαπάνη καυσίμων), μεγαλύτερου χρόνου και της σε καλό επίπεδο  κατάστασης της υπάρχουσας εθνικής οδού Σπάρτης Τρίπολης.

Προτείνουμε την  άμεση εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου στον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη με κατεύθυνση την Τρίπολη, κάτι ανάλογο αυτού που ήδη εφαρμόζεται  στα νησιά, τουλάχιστον για τους επαγγελματικούς κλάδους και μεσοπρόθεσμα την αναβάθμιση της εθνικής οδού 39 Τρίπολη-Σπάρτη – Γύθειο σε αυτοκινητόδρομο. Δεν αποδεχόμαστε την παραπέρα μείωση της ανταγωνιστικότητας της  Λακωνίας  με τις απαγορεύσεις που επιδιώκονται,  μετά μάλιστα και  την απομάκρυνση πανεπιστημιακών σχολών (Νοσιλευτικής, ΤΕΙ)που επιχειρείται, του ΚΕΕΜ ως κέντρου κατάταξης και γενικότερα ενός αρνητικού οικονομικού κλίματος.»


Σημείωση: 

Μεταφορικό Ισοδύναμο (M.I.) είναι το μέτρο με τη θέσπιση του οποίου επιδιώκεται η εξίσωση του κόστους μεταφοράς που αντιστοιχεί σε επιβάτες και εμπορεύματα με μέσα θαλάσσιας μαζικής μεταφοράς με το κόστος που θα ίσχυε στα μέσα χερσαίας μαζικής μεταφοράς για την ίδια απόσταση. 

Ειδικά για το πρώτο εξάμηνο της υλοποίησης του μέτρου (από 1 Ιουλίου 2018 έως 31 Δεκεμβρίου 2018) δικαιούχοι του Α.ΝΗ.ΚΟ είναι οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις με έδρα στα εξής νησιά: 

Αγαθονήσι, Άγιος Ευστράτιος, Άγιος Μηνάς, Αλιμία, Ανάφη, Αντίψαρα, Αρκιοί, Αρμάθια, Αστυπάλαια, Γυαλί, Δονούσα, Ερρικούσα, Ηρακλειά, Θύμαινα, Ικαρία, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Κίναρος, Κουφονήσια, Κως, Λέβιθα, Λειψοί, Λέρος, Λέσβος, Λήμνος, Μαθράκι, Μάραθος, Νίμος, Νίσυρος, Οθωνοί, Οινούσσες, Πάτμος, Σάμος, Σαμοθράκη, Σαρία, Στρογγυλή, Σύμη, Σύρνα, Σχοινούσα, Τέλενδος, Τήλος, Φαρμακονήσι, Φούρνοι, Χάλκη, Χίος, Ψαρά και Ψέριμος.


Υπενθυμίζουμε ότι: 

Σε ανακοίνωση, που υπογράφει ο επικεφαλής της παράταξης του Περιφερειακού Συμβουλίου «Λαϊκή Συσπείρωση» Νίκος Γόντικας, αναφέρονται τα εξής: 

«Καλούμε τους αυτοαπασχολούμενους ιδιόκτητες φορτηγών αυτοκινήτων σε επαγρύπνηση για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης και της Περιφέρειας, για απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους από την παλιά εθνική οδό Τρίπολης Σπάρτης

Θέλουν να αναγκάσουν το φορτηγατζή να περάσει από το ταμείο του Μορέα, ακολουθώντας υποχρεωτικά το δρομολόγιο Σπάρτη-Λεύκτρο-Τρίπολη και αντίστροφα. 

Να πραγματοποιήσουν 46 επιπλέων χιλιόμετρα με ότι αυτό συνεπάγεται (καύσιμα, φθορές κλπ) και να επιβαρυνθούν με 32€ επιπλέον διόδια. 

Πλήρωσαν μια φορά τα λαϊκά στρώματα για να φτιαχτούν οι δρόμοι, πλήρωσαν δεύτερη για κακοτεχνίες και αποζημιώσεις των κατασκευαστικών ομίλων και πληρώνουν και πανάκριβα διόδια για τη χρήση των δρόμων. 

Μπορεί το χθεσινό Περιφερειακό Συμβούλιο να ανέβαλε για δεύτερη φορά τη λήψη απόφασης, φοβούμενοι τη λαϊκή κατακραυγή όμως θα το ξαναφέρουν. 

Υπάρχει απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που θέλει να εφαρμόσει η Περιφέρεια, που υποχρεώνει τους φορτηγατζήδες υποχρεωτικά να περνούν από τα διόδια, που εισπράττουν οι ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς δρόμους. 

Μαζί με την πάλη για την κατάργηση των διοδίων, ο λαός πρέπει να τους ανταμείψει και με την ψήφο του στις επόμενες εκλογές. Να στηρίξει το ΚΚΕ που με συνέπεια σε όλα τα επίπεδα, Δήμο-Περιφέρεια-Βουλή, αντιπάλεψε αυτές τις αντιλαϊκές επιλογές».


Οδός Εμπόρων